۰

گمانه‌زنی‌ها درباره فرار مدیر شرکت سکه ثامن به حقیقت تبدیل شد

تاریخ انتشار
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹
بحث داغ بازار سکه موجب شد تا حرص و طمع و ولع دست به دست هم داده و از همه جا بی خبر، مردم پول های خود را روانه جیب جوانی کنند که ته ندارد و عملا همه را نقره داغ کرده است.
اما سکه ثامن چیست و با چه مجوزی شروع به فعالیت کرده بود. این سایت دو سال قبل در یکی از شهرستان های کشور مجوز گرفت و با توجه به بال و پر گرفتن آن، جوان 29 ساله آن دفتر کارش را به تهران انتقال داد تا شاید این گونه پول بیشتری کاسب شود که چنین هم شد.

تا زمانی که او رسما به فعالیت سایت خود ادامه می داد خبری از توبیخ و تنبیه و مجوز نداشتن و غیره نبود اما کافی بود که سایت او تعطیل شود؛ تعطیل شدن سایت و بی خبری صاحب موسسه همان و کی کی بود من نبودم همان.
موسسه سکه ثامن انواع سکه های طلا را به صورت آنلاین خرید و فروش می کرد و کاربران بسیاری از این طریق معامله می کردند. همه این معاملات تا دو هفته قبل انجام می شد تا اینکه این شرکت در اطلاعیه ای اعلام ورشکستگی کرد؛ هر چند این سایت از کاربران خود خواسته است پول های خود را بدون دریافت سودهای غیرمتعارف با ثبت درخواست دریافت کنند اما عملا خبری نبود.

هفته گذشته با دستور بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه 31 تهران همه حساب های بانکی فرهاد زاهدی فر مسدود و خود او نیز ممنوع الخروج شده است، همه به ویژه مالباختگان منتظر بودند مسئولان نظارتی چه جوابی در مقابل تخلف و کلاهبردی این فرد دارند که جواز کسب داشته و اعتبار آن از 19 آذر 95 تا 13 آذر 1400 بوده است؟ البته پس از تخلف و شکایت مردم مجوز آن باطل شده است، اما گویا ضرب المثل «نوشداروی بعد از مرگ سهراب»برای مسئولان همچنان کاربرد دارد.
جعفری دولت آبادی دادستان تهران

اما و اگرها و داخل یا خارج از کشور بودن متهم اصلی پرونده چند روز بیشتر طول نکشید. امروز رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از شناسایی پول های نقد فراوان و ملک و املاک بسیار مدیر شرکت ثامن خبر داد. آیت محمدولی درباره پرونده سکه ثامن گفت که پرونده سکه ثامن توسط دستگاه قضایی در حال رسیدگی و تحقیقات بیشتر است و مالباختگان سکه ثامن نیز به منظور معلوم شدن تعداد مالباختگان و رقم کلاهبرداری این شرکت باید برای شکایت به دادگاه مراجعه کنند و منتظر باشند تا این پرونده به صورت قانونی تعیین تکلیف شود.

به گفته وی، مدیر سکه ثامن در حدود 50میلیارد تومان در حساب‌های بانکی خود دارد و صاحب چندین املاک و زمین است و در چارچوب قانون دستگاه قضایی این سرمایه‌ها را بررسی و برای بازپرداخت خسارت‌های سکه ثامن به مردم استفاده می‌کند.

اما این همه خبر نبود، گستردگی این خبر مدیر سکه ثامن به دادستانی تهران کشیده شد و عباس جعفری دولت آبادی روز شنبه در حاشیه نشست با مدیران گمرک کشور گفت که متاسفانه یک روز قبل از تشکیل پرونده قضایی متهم از کشور خارج شده و چند روز قبل از آن نیز همسرش را از کشور خارج کرده است؛ این مقام قضایی در عین حال به شاکیان این امیدواری را داد که تمام حساب‌ها و اموالش از جمله املاک و تعدادی اتومبیل گرانقیمت توقیف شده است.

جعفری دولت آبادی با ابراز تأسف از اینکه چرا باید افرادی در قالب فروش سکه اقدام بانکی انجام دهند، در تشریح اقدامات مجرمانه صورت گرفته در این پرونده، گفت: افراد از این فرد سکه خریداری کرده و آن را تحویل نمی‌گرفتند و می‌توانستند سود آن را دریافت کنند در حدی که یک سپرده گذاری در حد کلان انجام شده و افراد زیادی را جذب کرده بودند.

دادستان تهران بار دیگر از مردم خواست که غیر از بانک و موسسات مالی مجاز، به هیچ شرکت و موسسه‌ای اعتماد نکنند و درباره اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در این پرونده خاطرنشان کرد که افرادی شکایت کرده‌اند و پرونده در دادسرای تهران مفتوح است و امیدواریم که با کمک ترکیه، متهم به کشور بازگردد.
 
کد مطلب : ۱۴۳۰۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.