۰

پاسدار سید یحیی صفوی: آمریکا می‌خواهد نظام را ساقط کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی ، به دعوت سازمان انرژی اتمی و بمناسبت هفته دفاع مقدس در جمع کارکنان و مسئولین این سازمان حاضر با موضوع" تجارب جنگ ، راهنمایی برای اقتصاد مقاومتی و عبور از شرایط فعلی و رسیدن به شرایط مطلوب" به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تجلیل از فداکاری و روحیه ایثارگری شهیدان و اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس با اشاره به ویژگی های زمان حاضر ، گفت:در برهه خاصی از زمان قرار گرفته ایم که از ویژگیهای آن پیچیدگی ، عدم قطعیت و سیالیت و تغییر پذیری در محیط بین الملل و منطقه ای است .
وی ادامه داد:تغییرات و سیالیت صرفا منحصر به مسائل امنیتی نمی باشد و مسائل مختلف سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی روز به روز و در لحضه در حال تغییر و تحول است و مردم جهان مسائل را به لحظه دریافت و درک می کنند. شتاب تغییرات و بهره گیری از فناوریهای نوین ، تمامی سازه های تحلیلی و پیش بینی های آینده را بسیار مشکل می سازد .
صفوی در ادامه با توصیه به خواندن تاریخ گذشته ایران به جوانان افزود:ملتی که تاریخ را نخواند، مجبور به تکرار تاریخ خواهد شد، بایستی کاستی ها ، ضعف ها و قوت های خود را بشناسیم و برای عبور از شرایط کنونی و رسیدن به وضعیت مطلوب کشورمان راهبرد ، برنامه و عزم و اراده داشته باشیم.برداشت ما این است که این انقلاب یک انقلاب الهی است که مورد توجه حضرت بقیه الله اعظم قراردارد و پایه های آن روی دوش مردم استوار است و این مردم هستند که انقلاب را بوجود آورده و آن را حفظ و حراست و پاسداری می کنند تا بدست صاحبش برسانند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بیان تفاوت ها و شباهت های جنگ در دوران دفاع مقدس و جنگ حال حاضر گفت:برنامه دشمن در گذشته تحمیل جنگ نظامی و در حال حاضر تحمیل جنگ اقتصادی و جنگ عملیات روانی است .
وی افزود:هدف اصلی دشمن در جنگ ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران و حداقل هدف آن لغو قرارداد 1975 الجزایر بود و همه شرائط نشان از آن داشت که عراقی ها پیروز می شوند و قدرت های بزرگ آن زمان یعنی آمریکائیها و شوروی با یکدیگر همکاری داشتند و علاوه بر آنها کشورهای منطقه و چندین کشور دیگر پشت سر صدام بودند و از سوی دیگر در داخل نیز منافقین و ضد انقلاب فعال بودند و در غرب کشور مشکلاتی داشتیم و مسائل امنیتی مان هنوز تمام نشده بود.
 
کد مطلب : ۱۴۳۰۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.