۰

تعداد مسمومان الكلي به ٩٥٩ نفر رسيد!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲
ایرج حریرچی در نشست خبری وزارت بهداشت درباره آمار رسیدگی‌های پزشکی به زائران اربعین گفت: باید توجه کرد که زائران اربعین در دو قسمت خدمات درمانی را دریافت می‌کنند. یکی در داخل و دیگری در خارج از کشور؛ بر این اساس ارائه خدمات درمانی در داخل کشور تا لب مرز را وزارت بهداشت انجام می‌دهد و ارائه خدمت در کشور عراق از سوی هلال احمر و گروه‌های داوطلب اتفاق می‌افتد. او افزود: برای مراسم اربعین ۱۷ هزار نفر نیرو بسیج شده‌اند که ۲۰۰۰ نفر در حوزه درمانی، ۶۵۰ نفر مربوط به حوزه بیماری‌ها، ۲۶۰ نفر مربوط به حوزه بهداشت بوده و ۳۰۰۰ نفر هم در مرزها مستقر شده‌اند. بر همین اساس میزان ارائه خدمات تا شب گذشته در داخل کشور به ۵۲ هزار و ۳۰۸ بیمار انجام شده که ۳۱ هزار نفرشان مرد و ۲۱ هزار نفر هم زن بوده‌اند. در عین حال ۲۴۷۳ بیمار غیر ترافیکی و ۶۱۷ نفر ناشی از حوادث ترافیکی به مراکز درمانی اعزام شده‌اند و تعدادی هم بیمار تنفسی و قلبی داشته‌ایم. ۴۹ هزار نفر نیز در محل درمان شده‌اند.
حریرچی با اشاره به برخی حاشیه‌های ایجاد شده در خصوص اعزام نیرو برای پوشش مراسم اربعین و پرداخت پول به آنها گفت: با توجه به کثرت داوطلبان، ریالی برای اعزام پزشکان و پرستاران به مراسم اربعین هزینه نشده است. بلکه این افراد به صورت داوطلبانه رفته‌اند و فقط برای رفت و آمدشان اقداماتی انجام شده است. حریرچی در پاسخ به سوالی درباره جایگزینی تست HPV با تست پاپ اسمیر گفت: کمیته کشوری که درباره این موضوع تصمیم می‌گیرد شامل ۱۵ نفر از اساتید کشور است و بر اساس مبانی علمی تصمیم کشوری می‌گیرند. باید توجه کرد که متاسفانه پاپ اسمیری که تا کنون در کشور انجام شده غیر از پاپ اسمیرهای استانداردی است که در دنیا اتفاق می‌افتند و در این زمینه پروتکلی در کمیته کشوری تصویب شده تا بر اساس آن افراد در سنین ۳۰ تا ۴۹ سال اگر به سطح یک یا دو مراجعه کنند انجام نمونه برداری توسط افراد دارای صلاحیت برایشان انجام می‌شود و به آزمایشگاه‌های عضو شبکه HPV ارسال شده و پذیرش و ثبت می‌شود. در نهایت نتیجه به آزمایشگاه اولیه ارسال و در صورتیکه نرمال باشد طبق پروتکل تصویب شده تا ۱۰ سال بعد اقدامی نیاز نیست. در عین حال با بیمه هم مکاتبه شده تا بتوان این خدمت را تحت پوشش قرار داد. بنابراین کمیته کشوری HPV را به عنوان یک روش مورد قبول علمی پذیرفته و آن را تصویب کرده است.
به گفته حریرچی،  در سال ۹۵، ۳.۵۸ درصد از درآمد ناخالص ملی ایرانیان در حوزه بیمارستانی هزینه شده است. او در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه به طور متوسط بیمارستان‌های کشور ۴۱ تا ۴۲ درصد هزینه‌های ناخالص کشور را به خود اختصاص می‌دهند، ادامه داد: بر این اساس در سال ۹۵، ۵۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بیمارستان‌های کشور هزینه شده، یعنی ۳.۵۸ درصد از درآمد ناخالص ملی ایرانیان در حوزه بیمارستانی هزینه شده است که در کشورهای دیگر نیز آمار نسبتا مشابهی در این زمینه وجود دارد. باید توجه کرد که در اکثر کشورها طی ۴۰ سال گذشته هزینه‌های بیمارستانی رو به افزایش بوده و اکثرا برای کاهش آن برنامه ریزی کرده‌اند. او افزود: در کشور ما نیز یک بیست و هشتم درآمد کل ایرانیان صرف هزینه در ۹۸۱ بیمارستان دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیر دولتی با ۱۲۶ هزار و ۶۰۴ تخت موجود در آنها می‌شود. بر این اساس از هر ۲۸ تومانی که هر ایرانی هزینه می‌کند یک تومانش به بیمارستان منتقل می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد هزینه‌های بیمارستانی در کشور ما بالاست و باید آنها را کنترل کنیم. برای موفقیت در این حوزه علاوه بر برنامه ریزی به همکاری پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و ... و توجیه افکار عمومی نیاز داریم.
 
کد مطلب : ۱۴۳۸۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.