۱

آمادگی کوبا برای قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱
آمادگی کوبا برای قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا
به گزارش «عصر تعادل»، این روابط پنج سال پیش تحت ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهوری دموکرات سابق دوباره برقرار شد، موضعی که موجب جلب حمایت‌هایی برای ایالات متحده از جانب کشورهای آمریکای لاتین شد که سال‌هاست مصرانه خواستار تنش‌زدایی هستند.

واشنگتن محدودیت‌های تجاری و مسافرتی را کاهش داد، اوباما از هاوانا بازدید کرد و دشمنان قدیمی جنگ سرد به دنبال عادی‌سازی روابط خود بودند. اما در دوران ترامپ، این رویه تغییر کرد؛ دولت او نه تنها به تشدید تحریم‌ها مبادرت ورزید بلکه دوباره سفرهای دریایی آمریکا را منع کرد و حتی تحریم‌هایی در نظر گرفت که قبلا در آن حد اعمال نشده بود.

کارلوس فرناندز دی کوسیو، مدیرکل دفتر روابط آمریکا در وزارت خارجه کوبا در حاشینه کنفرانس آکادمیک سالانه آمریکا-کوبا در هاوانا تاکید کرد: «امروز افراد قدرتمندی در دولت آمریکا هستند که خواستار اعمال روزافزون تدابیر خصمانه و قطع روابط دوجانبه ما هستند. این مساله این است، ما آماده‌ایم تا با این واقعیت مواجه شویم اما این خواست مردم کوبا و آنچه دولت کوبا به دنبال آن است، نیست.»

 
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۶۰۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.