۰

ابراز نگرانی وزارت خارجه مکزیک از افزایش تنش بین ایران و آمریکا

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۳
ابراز نگرانی وزارت خارجه مکزیک از افزایش تنش بین ایران و آمریکا
به گزارش عصر تعادل، مکزیک روز یکشنبه نگرانی خود را پیرامون رویدادهای اخیر در عراق و بین آمریکا و ایران ابراز کرد و از طرفین درگیر خواست تا از تشدید تنش‌های منطقه‌ای خودداری کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه مکزیک در توییتر خود نوشت: «مطابق با قانون اساسی سیاست خارجی،‌ (مکزیک) از ارزش مذاکره و گفت‌وگو برای حل و فصل اختلافات بین‌المللی حمایت می‌کند».

در پی اقدام تروریستی بامداد جمعه (۱۳ دی ماه) واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی به همراه هفت نفر دیگر، موجی از انتقادات بین‌المللی به راه افتاد و پارلمان عراق نیز خواستار خروج نظامیان آمریکایی و خارجی از عراق شدند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مسیر بازگشت از فلوریدا به واشنگتن در واکنش به مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای آمریکایی، عراق را به اعمال تحریمهای گسترده از سوی واشنگتن تهدید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه هم گفته بود در صورتی که ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی» پاسخ دهد، واشنگتن ده‌ها نقطه از جمله مراکز فرهنگی مهم ایران را هدف قرار می‌دهد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۶۹۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}