۰

تلاش بغداد و اربیل برای حل اختلافات

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۷
تلاش بغداد و اربیل برای حل اختلافات
به گزارش عصر تعادل نخست‌وزیر مستعفی عراق امروز (شنبه) بعد از سفر به اربیل و دیدار با مقامات اقلیم کردستان راهی سلیمانیه شد.

به گزارش شبکه خبری سومریه‌نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق امروز وارد اربیل شد و مورد استقبال نیچروان بارزانی، رئیس این اقلیم قرار گرفت.

عبدالمهدی با مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه و روابط میان دو طرف بحث و گفتگو کرد.

وی گفت: پایه و اساس خوبی برای توافق و حل مشکلات میان اقلیم کردستان و دولت فدرال وجود دارد. مشکلات اربیل و بغداد باید از طریق توافق‌های امضا شده میان دو طرف حل شود.

عبدالمهدی تأکید کرد: اجرای این توافق‌نامه‌ها به اراده جدی نیاز دارد. داعش همچنان تهدید جدی علیه عراق است و هماهنگی میان دو طرف باید با کمک ائتلاف بین المللی افزایش یابد.

مسرور بارزانی نیز اظهار کرد: تمام مشکلات بین اقلیم و دولت فدرال از طریق توافقات امضا شده بین دو طرف قابل حل هستند و اجرای آن نیاز به تصمیم و اراده‌ای قطعی و جدی در خصوص مسائل مورد اختلاف بستگی دارند.



وی اشاره کرد، خطر داعش همچنان تهدیدی جدی برای عراق است و باید هماهنگی میان دو طرف با مساعدت ائتلاف آمریکایی بیشتر شود.

دو طرف تأکید کردند که باید عراق از نزاع‌های خارجی دور بماند و روابط متوازنی با همگان داشته باشد.

نخست وزیر مستعفی عراق با مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان نیز دیدار کرد.

همچنین یک منبع مطلع اعلام کرد، عبدالمهدی بعد از اربیل برای دیدار با مقامات حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق عازم سلیمانیه شد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۷۲۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}