۰

بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره حوادث امروز عراق

تاریخ انتشار
جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۵
بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره حوادث امروز عراق
به گزارش عصر تعادل به نقل از سومریه نیوز، «احمد الصافی» نماینده آیت الله سیستانی، با انتشار بیانیه­‌ای مواضع مرجعیت در قبال حوادث کنونی عراق را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که مرجعیت دینی بر مواضع اصلی خود در لزوم احترام به حاکمیت عراق و استقلال تصمیم‌گیری سیاسی و وحدت سرزمینی و مردمی و مخالفت قاطع با هر آنچه که برخلاف اصول و ارزش‌های این کشور، از هر طرفی با هر بهانه‌­ای که باشد، تأکید می­‌کند. همچنین شهروندان باید حق آزادی بیان از راه‌­های مسالمت‌آمیز را داشته باشند.

مرجعیت دینی عراق در این بیانیه بر لزوم انجام اصلاحات حقیقی که مورد خواست مردم است و برای تحقق آن فداکاری‌­های بی شماری کرده­‌اند، تأکید کرده و تأخیر و سهل‌انگاری در تحقق این امر را باعث افزایش رنج مردم و ادامه بی‌ثباتی امنیتی و سیاسی کشور برشمرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «تشکیل دولت جدید از مهلت قانونی تعیین‌شده بسیار به تأخیر افتاده و گروه‌­های مرتبط باید برای پایان دادن به این پرونده بر اساس چارچوب­‌های تعیین‌شده همکاری کنند».
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۱۴۷۷۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}