۰

کامیون‌های تاجیکستان اجازه عبور از ترکمنستان ندارند

تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کامیون‌های تاجیکستان اجازه عبور از ترکمنستان ندارند
به گزارش عصر تعادل وزیر حمل و نقل تاجیکستان از تداوم ممنوعیت ترانزیت کامیون های این کشور از طریق خاک ترکمنستان خبر داد.

«خدایار خدایارزاده» وزیر حمل و نقل تاجیکستان در نشستی خبری گفت: مشکل حرکت کامیون های این کشور از طریق خاک ترکمنستان تاکنون حل نشده است.

وی افزود: زمانی که ما این مسئله را با همتایان ترکمن خود بررسی می‌کنیم آنها از علت چنین رفتاری اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

خدایارزاده گفت: جاده های ترکمنستان نه تنها برای شرکت های حامل تاجیکی بلکه برای سایر شرکت‌های حامل کالای کشورهای مختلف که به تاجیکستان محصولات حمل می کنند، بسته است.

وی تصریح کرد: ما راه های جایگزین برای ورود به خاورمیانه با دور زدن ترکمنستان از طریق ازبکستان، قزاقستان، دریای خزر، آذربایجان و سپس به سمت ایران و ترکیه را پیدا کرده‌ایم.

وزیر حمل و نقل تاجیکستان تاکید کرد: مسیرهای فوق تا ایران از طریق ترکمنستان هزار کیلومتر طولانی تر و تا ترکیه بالعکس 434 کیلومتر کوتاه‌تر است.

ترکمنستان از فوریه سال گذشته  با محدود کردن ورود کامیون های تاجیکی برای آنها مشکلاتی را ایجاد کرده است و به اعتقاد کارشناسان این مشکل به علت اختلافات بین دو کشور بر سر دیگر مسائل از جمله خط آهن ترکمنستان، تاجیکستان به افغانستان است که دوشنبه از این خط آهن به دلائل مختلف خارج شد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۰۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}