۰

توطئه خارق العاده برای سرنگونی رژیم کره شمالی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۰
توطئه خارق العاده برای سرنگونی رژیم کره شمالی
چه مدل موهای عجیب و غریب رهبر کره شمالی باشد چه اشتیاق او به بسکتبال خصلت‌های کیم جونگ اون بیش‌تر از زشتی‌های حکومت پلیسی او مورد توجه قرار می‌گیرد. همان طور که «آدریان هونگ» ستون‌نویس سابق نشریه «آتلانتیک» در سال ۲۰۱۴ میلادی به اختصار بیان کرده بود جهان همواره «بیش‌تر به عجایب ستمگران علاقمند بوده تا عذاب ستمدیدگان».
 هشت سال پیش، هونگ متولد مکزیک اما کره‌ای تبار به طور قابل توجهی نسبت به انفعال جهان در مورد کره شمالی بی‌طاقت بود. او قصد داشت عملی انجام دهد. در نتیجه، امروز حکم بازداشت بین المللی به نام‌اش صادر شده است.
 
در کتاب مسحور کننده «شورشی و پادشاه: داستان واقعی ماموریت مخفی برای سرنگونی رژیم کره شمالی» (نوامبر ۲۰۲۲) نوشته «بردلی هوپ» گزارشگر سابق وال استریت ژورنال او مسیر زندگی هونگ را از فعالی آرمانگرا تا یک فراری جهانی نامتجانس در پس زمینه تاریخ کوتاه و در عین حال پرتلاطم کره شمالی به طور ماهرانه‌ای ترسیم کرده است.
شورشی و پادشاههوپ در سال ۲۰۱۵ میلادی در پرده برداشتن از داستان یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌های مرتبط با پولشویی در تاریخ رسوایی مالی 1MDB مالزی نقش داشت. در سال ۲۰۲۰ میلادی او کتابی در مورد «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی نوشت و مجموعه‌ای از افشاگری‌های قابل توجه درباره یکی از خطرناک‌ترین مردان جهان (محمد بن سلمان) را انجام داد. با این وجود، در طول آن سال‌ها او توجه خود را معطوف «هونگ» فارغ التحصیل دانشگاه ییل کرده بود. هونگ پسر مبلغی مسیحی بود.
او فعال در زمینه مسائل بین المللی حقوق بشر بود عنوانی که ادعای اصلی‌اش درباره شهرت خود بود و با استفاده از آن در همایش‌ها و سخنرانی‌ها شرکت می‌کرد. مانند بسیاری دیگر، هوپ تحت تاثیر ترکیب انگیزه، کاریزما، دانش و آرمان‌های عالی هونگ قرار گرفت. هونگ در کنار اوباما در کاخ سفید عکس گرفته بود و قصد داشت تا شهرت خود را تقویت کند. او پیش‌تر به تاسیس یک سازمان غیر دولتی کمک کرده بود که به پناهندگان کره شمالی بری عبور ایمن از چین در مسیر دستیابی به آزادی یاری می‌رساند. این امر باعث شده بود تا او و دیگر اعضای سازمان برای مدت زمانی کوتاه در چین بازداشت شوند.
این موضوع تمرکز هونگ را تقویت کرد و در عرض چند سال او یک گروه مخفی را راه اندازی کرد که هدف‌اش بی‌ثبات‌سازی رژیم کره شمالی از طریق هدف قرار داد دیپلمات‌هایی بود که احتمال آن وجود داشت که قصد جدا شدن از رژیم کره شمالی را داشته باشند.
هوپ قصد داشت با هونگ که به طور فزاینده‌ای پنهانی عمل می‌کرد در ارتباط باشد اما رابطه طولانی مدت آنان نتیجه چندانی نداشت. زمانی که کیم جونگ اون برادر ناتنی‌اش یعنی «کیم جونگ نام» را از طریق عامل اعصاب به قتل رساند این هونگ و همکاران‌اش بودند که در فوریه ۲۰۱۷ میلادی به خانواده کیم جونگ نام کمک کردند. اگرچه او به طور گسترده به این موضوع اشاراتی داشت اما جنبه مخفی کار خود را به شدت حفظ می‌کرد.
توطئه خارق العاده برای سرنگونی رژیم کره شمالی

تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی بود که زندگی دوگانه هونگ آشکار شد. در فوریه همان سال هوپ پس از یورشی صورت گرفته به سفارت کره شمالی در مادرید با هونگ تماس گرفت. پس از آن یورش گروهی موسوم به «دفاع غیرنظامی چئومیلا» که خود را تشکیلاتی برای براندازی رژیم کره شمالی می‌نامد، با انتشار اعلامیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرده بود که به منظور «خاتمه دادن به اقدامات غیرقانونی رایج در سفارتخانه‌های کره شمالی» حمله نفوذی به داخل سفارت این کشور در مادرید پایتخت اسپانیا را برنامه ریزی و اجرا کرد. این گروه اعلام کرده بود که در جریان آن عملیات «اطلاعاتی با ارزشی بالقوه قابل توجه» به دست آورد و بخشی از این اطلاعات را با پلیس فدرال امریکا (اف بی‌آی) به اشتراک گذاشته بود.
 
کد مطلب : ۱۵۲۴۶۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}