۰

گران‌ترین داروی جهان: ۳.۵ میلیون دلار!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۱
گران‌ترین داروی جهان: ۳.۵ میلیون دلار!
شرکت فناوری و داروسازی زیستی CSL Behring استدلال می‌کند که ژن درمانی یکباره که اخیرا توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده مورد تایید قرار گرفته در نهایت هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را کاهش می‌دهد.
 
به گزارش فرارو به نقل از ال پائیس، این یک درمان نوآورانه و موثر، اما با قیمتی نجومی است. همگنیکس یک ژن درمانی علیه هموفیلی بی که اواخر نوامبر از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مورد تایید قرار گرفت و توسط شرکت داروسازی CSL Behring به بازار عرضه خواهد شد به تازگی تبدیل به گران‌ترین داروی تاریخ شده است: ۳.۵ میلیون دلار.   این آخرین نمونه از سرمایه گذاری شرکت‌های فناوری زیستی در ژن درمانی‌های تازه است که امکان ساخت دارو را برای بیماری‌هایی فراهم می‌کند که تاکنون درمان کافی برای آن وجود نداشته است. با این وجود، این ترکیبات جدید تنها برای تعداد کمی از افراد قابل دسترسی خواهند بود.
 
در صحنه گران‌ترین داروی جهان همگنیکس اکنون صدرنشین است و جایگاه "بلوبرد بایو اسکایسونا" Bluebird Bio's (Skysona) دارویی ۳ میلیون دلاری برای درمان آدرنولوکودیستروفی (نوعی بیماری ژنی که به غشایی که سلول‌های عصبی مغز را عایق می‌کند آسیب می‌رساند) را از آن خود کرده است. زینتگلو (Zynteglo) یکی دیگر از ژن درمانی‌های Bluebird Bio برای درمان اختلال خونی بتا تالاسمی در اوایل سال جاری ۲.۸ میلیون دلار قیمت داشت.
کد مطلب : ۱۵۳۸۵۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}