۰

زیر پوست تبادل علمی میان ایران و کره شمالی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۹
زیر پوست تبادل علمی میان ایران و کره شمالی
رئیس سازمان امور دانشجویان پیشنهاد تبادلات علمی میان دو کشور ایران و کره‌شمالی را در راستای دوام و بقای روابط میان دو کشور در دیدار با سفیر این کشور ارائه داده است. کارشناسان در گفتگو با هم‌میهن تاکید کرده‌اند که این روابط نه‌تنها نمی‌تواند باعث ارتقای علمی کشور شود، بلکه با توجه به شرایط این کشور در جامعه جهانی ممکن است مشکلاتی را برای انجام فعالیت‌های بین‌المللی علمی توسط اهل علم و قلم ایران ایجاد کند.
، هاشم داداش‌پور، رئیس سازمان امور دانشجویان در دیدار با «هانگ سونگ او» سفیر کشور کره‌شمالی نسبت به ارتباط علمی میان دو کشور و تبادل استاد و دانشجو ابراز علاقه کرد و این اقدام را در راستای تحکیم روابط دو کشور توصیف کرد.                                                        غلامرضا ظریفیان، معاون دانشجویی وزارت علوم در دولت خاتمی دراین باره گفت: «اگر ما با بسیاری از کشور‌های جهان ارتباط علمی داشتیم، ایرادی نداشت که با یک کشور هم با همه خصوصیاتی که دارد، ارتباط علمی داشته باشیم. اما وقتی ارتباطات جهانی و ارتباطات علمی روزبه‌روز کاهش می‌یابد و ما در نوعی انزوای اجتماعی قرار می‌گیریم، اعلام ناگهانی گسترده کردن روابط علمی با کره‌شمالی تصویر بدی را در جامعه ایجاد می‌کند. ایران با تمام سوابق علمی، توانایی‌های دانشگاهی و با وجود دو هزار و ۶۰۰ سایت دانشگاهی و داشتن ارتباطات گسترده با بخش‌عمده‌ای از دانشگاه‌های جهان تا یک دهه قبل، در حال حاضر با کاهش این روابط مواجه شده و اعزام دانشجویان ما به خارج از کشور نیز کاهش یافته است. در چنین فضایی اینکه ارتباط علمی دانشجو و استاد با کره شمالی که همه می‌دانند جامعه‌ای بسته، به‌شدت منزوی و دارای استبدادی بسیار عمیق است، به عنوان یک دستاورد تلقی می‌شود، تصویر خوبی را ایجاد نمی‌کند.»
کد مطلب : ۱۵۴۲۷۱
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}