۰

شکایت از پوتین؛ چرا گفتی جنگ؟

تاریخ انتشار
شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۵
شکایت از پوتین؛ چرا گفتی جنگ؟
یک سیاستمدار از سن پترزبورگ از دادستان‌ها خواسته است که از ولادیمیر پوتین به دلیل استفاده از واژه "جنگ" برای توصیف "درگیری" در اوکراین و متهم کردن وی به نقض قوانینی که خودش آنها را وضع کرده، تحقیق کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه چندین ماه است که از حمله به اوکراین به عنوان "عملیات ویژه نظامی" یاد می‌کند.
وی در ماه مارس ۲۰۲۲ قوانینی را امضا کرد که جریمه‌های سنگین و مجازات‌های زندان را برای بی‌اعتبار کردن یا انتشار "اطلاعات عمدا نادرست" در مورد نیروهای مسلح کشورش در نظر می‌گیرد و اگر مردم از واژه "جنگ" درباره حمله به اوکراین استفاده کنند، در معرض خطر پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
اما پوتین روز پنجشنبه وقتی به خبرنگاران گفت "هدف ما دامن زدن به این درگیری نظامی نیست، بلکه برعکس پایان دادن به این جنگ است"، قوانین خودش را نقض کرد.
حال نیکیتا یوفروف، یکی از سیاستمداران اپوزیسیون در سن پترزبورگ این سخنرانی پوتین را دستمایه طرح یک شکایت از او قرار داده و گفته که می‌داند این شکایت حقوقی راه به جایی نمی‌برد اما می‌خواهد با این کار "دروغگویی" این سیستم را مشخص کند.
وی افزود: برای من مهم است که توجهات را به این تناقض‌ها و بی‌عدالتی‌ها در قوانینی که خود پوتین آنها را تصویب و امضا کرده، جلب کنم چون خودش هم آنها را اجرا نمی‌کند. فکر می‌کنم هر قدر که ما بیشتر حرف بزنیم، مردم بیشتر به صداقت و لغزش‌ناپذیری پوتین شک می‌کنند و حمایت‌ها از او کمتر می‌شود.
یوفروف در شکایت خود از دادستان‌ها خواسته تا پوتین را بر اساس قوانین مربوط به اشاعه اخبار جعلی درباره اقدامات ارتش روسیه مسئول بدانند و بازخواست کنند. وی ادامه داد، منتقدان پوتین که علنا این اقدامات را در اوکراین "جنگ" خوانده‌اند، مجازات‌های سختی را متحمل شده‌اند.
ایلیا یاشین، سیاستمدار اپوزیسیون روس در ماه جاری میلادی به اتهام "اشاعه اطلاعات نادرست" درباره ارتش این کشور به هشت ماه و نیم حبس محکوم شد. در ژوئیه سال جاری میلادی هم الکسی گورینف، یکی از اعضای شورای شهر سن پترزبورگ بابت انتقاد از این حمله به اوکراین به هفت سال حبس محکوم شد.
 
کد مطلب : ۱۵۴۵۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}