۰

برنج از سفره دهک پایین حذف شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۸
برنج از سفره دهک پایین حذف شد
اخوان اکبری رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران اظهار داشت: واردات برنج از نیمه آبان ماه سال جاری ممنوع و متوقف شده است و عملا هیچ نوع برنج خارجی از گمرک ترخیص نمی‌شود.​
 
وی افزود: درباره دلایل توقف واردات برنج به کشور تنها متعادل نبودن تراز تجاری کشورمان با این کشورها اعلام شده است.
 
رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران هشدار داد: ممنوعیت یا توقف واردات برنج توسط وزارت جهادکشاورزی می تواند منجر به کوچک شدن سفره مصرف کنندگان شود.
 
وی تصریح کرد: تولید محصول برنج داخلی پاسخگوی همه نیاز بازار نیست، مضاف بر اینکه باید توان خرید مصرف‌کنندگان را در نظر داشت.
 
وی با یادآوری این مهم که در ایام پایانی سال و هم زمان شدن عید نوروز و حلول ماه مبارک رمضان تقاضا برای برنج تشدید می‌شود، اظهار داشت: براساس آمار گمرک از ابتدای سال تا کنون حدود یک میلیون و ۲۷۴ هزار تن برنج وارد شده‌، در حالیکه نیاز کشور به واردات یک ۱.۵ میلیون تن است و تا پایان سال باید ۲۵۰ هزار تن برنج وارد کشور شود.
 
وی ادامه‌داد: سفره حداقل شش دهک اول کشور، معادل نیمی از مصرف‌کنندگان برنج، وابسته به برنج‌های وارداتی است که قیمت به مراتب کمتر از تولیدات داخلی دارند.
کد مطلب : ۱۵۴۷۷۰
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}