۰

مظنه پکیج سوالات کنکور

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۲
مظنه پکیج سوالات کنکور
در گفتگو با تعدادی از کسانی که مدعی فروش سوالات کنکور دی‌ماه۱۴۰۲ هستند، تلاش شده است شیوه‌های افشای سوالات، قیمت‌ها و راه‌های دستیابی آن‌ها به سوالات کنکور و نحوه تقلب را افشا کنیم. در هر کانال فروش، تعدادی فیلم از سال‌های قبل و لحظه شروع کنکور منتشر شده است تا صداقتشان هم ثابت شود.
 
واقعا دیگر هیچ‌چیز مثل سابق نیست. نه سواد آدم‌ها، نه مدرک‌شان و نه حتی مزه و برکت نان‌ها. حتی سد کنکور هم دیگر آن سد ترسناک و نفوذناپذیر سابق نیست. هیمنه‌اش آب رفته، عین سد لتیان که به کف رسیده و دیگر سنگ‌ریزه‌هایش هم قابل شمارش است.                                کنکور هم بی‌اعتبار شده از وقتی چوب حراج خورده و سوالاتش در بازار دست به دست می‌شود. هر چند از این سوی، تکذیب است و سازمان سنجش زیر بار هیچ سوراخ و رخنه‌ای نمی‌رود، اما کارنامه پیشین فروشندگان درخشان است و نشان می‌دهد منافذی دارد که فروشندگان هر سال برگ زرینی داشته‌اند و رتبه‌های خوب نصیب مشتریانشان کرده‌اند. البته سالانه هم از پس هر امتحانی، آلات و ادوات تقلب کشف می‌شود و تعدادی محروم می‌شوند، اما چه باک وقتی می‌توان سال آینده بهتر پیش‌بینی کرد و برنامه ریخت.
 
حالا، در آستانه کنکور دی‌ماه، آخرین فرصت خرید سوالات کنکور است. به همان میزان هم فرصت تکذیب وجود دارد که سوالات لو نمی‌رود. سوالات کنکور که امسال در دو نوبت دی‌ماه و تیر ماه برگزار می‌شود، از ۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در حال معامله است، آن هم با ارز دیجیتال. سال‌ها قبل، می‌گفتند طراحان سوالات کنکور و نهایی تا زمان امتحان در قرنطینه هستند، سوالات مهر و موم است و اصلا نمی‌توان به افشای آن حتی فکر کرد. حالا جریان متفاوت است. نه فقط سوالات امتحانات نهایی که سوالات کنکور همزمان با شروع امتحان منتشر می‌شود.
 
فروشندگان برای اثبات راستی و درستی وعده و وعیدهای‌شان، اول سوالات امتحان نهایی را منتشر می‌کنند تا حرفه‌ای بودنشان را ثابت کنند و البته در کنار آن موضوع فروش سوالات کنکور را پیش می‌برند. در هر کانال فروش، تعدادی فیلم از سال‌های قبل و لحظه شروع کنکور منتشر شده که صداقت‌شان هم ثابت شود. در گفتگو با تعدادی از کسانی که مدعی فروش سوالات کنکور دی‌ماه ۱۴۰۲ هستند، تلاش شده شیوه‌های افشای سوالات، قیمت‌ها و راه‌های دستیابی آن‌ها به سوالات کنکور و نحوه تقلب را تشریح کنیم.
 
در این گزارش اسامی افراد را با نام‌های مستعار و لاتین سیگما، دایگاما و کاپا می‌خوانیم که همه این اصطلاحات در ریاضی و معادلات آن کاربرد دارند. سوالات به دو شیوه و با دو قیمت به فروش می‌رسند. شیوه اول، انتشار سوال و جواب هم‌زمان با شروع جلسه کنکور است که قیمت پایین‌تری دارد، اما بسیار مرسوم است و شیوه دوم، افشای سوالات قبل از امتحان است که قیمت بالاتری دارد.
 
در هر دو مورد تعداد فروش پایین است و باید از قبل رزرو شود. البته در همه موارد قیمت کنکور تجربی نسبت به ریاضی و انسانی بالاتر است. شاید یک دلیل آن استقبال بالایی است که از رشته تجربی در سال‌های اخیر نسبت به دیگر رشته‌ها شده است. وجه اشتراک تمام این گروه‌ها، دیکته ضعیف آن‌ها است. تبلیغاتی که سراسر غلط دیکته‌ای و نگارشی دارد و البته چندان روی خوشی هم نشان نمی‌دهند. طبیعی است که نتوانند اعتماد کنند و راه اعلام اطلاعات را ببندند. به هر حال وضعیت دشواری دارند و باید از کسب‌و‌کارشان حفاظت کنند.                      
کد مطلب : ۱۵۴۸۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}