۰

یوونتوس باز هم نقره‌داغ شد؛ کسر 15 امتیاز

تاریخ انتشار
شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۸
یوونتوس باز هم نقره‌داغ شد؛ کسر 15 امتیاز
ماجرا از جایی شروع شد که در بحبوحه برگزاری مسابقات جام‌جهانی، مدیران یوونتوس دسته‌جمعی استعفا دادند و در ادامه تحقیقات بابت ماجرای ثبت جعلی سودهای سرمایه باشگاه در زمینه خرید و فروش بازیکنان، تخلفات عدیده حسابداری، حساب‌سازی‌های جعلی و پرداخت‌های خارج از مبنا و مخفیانه به بازیکنان در دوران همه‌گیری کرونا ویروس و در شرایطی که باشگاه‌ها با ضررهای هنگفت مواجه بودند، به اثبات رسید.
کسر 9 امتیاز کم بود؟
ظهر جمعه، ابتدا جوزپه کینه، دادستان فدراسیون فوتبال ایتالیا، درخواست کسر 9 امتیاز از این تیم در فصل 23-2022 سری آ را داد اما در این شرایط، دادگاه فدرال درخواست خود برای بازگشایی پرونده سودهای سرمایه یوونتوس که پیش از این در آن تبرئه شده بود را ارائه کرد و درحالی که سایر باشگاه‌ها از جمله ناپولی، امپولی، جنوا، سمپدوریا، پارما، پسکارا، پیزا، پروورچلی و نووارا نیز تحت بازرسی قرار گرفته بودند، محرومیت‌ها فقط در مورد باشگاه یوونتوس و مدیران مستعفی‌اش اجرا خواهد شد و سایر باشگاه‌های مذکور تبرئه شدند.
رویای سهمیه بر باد رفت
به گزارش خبرگزاری دولتی ایتالیا، با حکم دادستانی تورین و تایید فدراسیون فوتبال ایتالیا که در اطلاعیه رسمی به نظر هواداران فوتبال رسیده، یوونتوس با کسر 15 امتیاز، فصل جاری را ادامه خواهد داد. شاگردان الگری که یکشنبه شب در مصافی سرنوشت‌ساز آتالانتا را پیش روی خود خواهند داشت، پیش از این و درحالی که 20 هفته تا پایان فصل باقی مانده بود، با اختلاف 10 امتیاز کمتر نسبت به ناپولی صدرنشین در رتبه سوم ایستاده بود اما اکنون 22 امتیازی شده و نه‌تنها اختلافشان با صدر 25 امتیاز رسیده است، بلکه تا رتبه هفدهم جدول تنها 6 امتیاز فاصله دارند و رویای کسب سهمیه اروپایی را از دست رفته می‌بینند.
تاتنهام نیز متضرر شد!
همچنین مدیران مستعفی و سابق یوونتوس از جمله آندره‌آ آنیلی و مائورتسیو اریوابنه هرکدام به مدت 24 ماه، فدریکو کروبینی به مدت 16 ماه و پاول ندود به مدت 8 ماه از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده‌اند. در این میان، سنگین‌ترین حکم علیه فابیو پاراتیچی، مدیر ورزشی سابق باشگاه یوونتوس که در حال حاضر با آنتونیو کونته در تاتنهام همکاری می‌کند صادر شده و او به مدت 30 ماه، از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی محروم خواهد بود. موضوعی که باشگاه تاتنهام را نیز در فصل نقل‌وانتقالات زمستانی و پنجره‌های بعدی در تنگنا قرار خواهد داد.
کور سوی امید به تجدید نظر
گستردگی این احکام، نه‌تنها در فوتبال ایتالیا خلاصه نمی‌شود بلکه دامنه‌اش به اتحادیه فوتبال اروپا و فدراسیون جهانی فوتبال نیز خواهد رسید و بسیاری انتظار دارند در ادامه، احکام سنگین‌تری هم برای بیانکونری و مدیرانش صادر شود. جلسه رسمی دادگاه برای رسیدگی به تخلفات مدیران یوونتوس روز 17 مارس برگزار خواهد شد و در این بین، تمامی آرای صادره از طریق کمیته ملی المپیک ایتالیا قابل تجدید نظرخواهی هستند و باشگاه یوونتوس نیز در دفاعیه‌ای، علاوه بر رد تمامی اتهامات، درخواست تعلیق حکم را دارد و می‌خواهد تا حد امکان به مرحله اجرا رسیدن جریمه‌ها را به تعویق بی‌اندازد.
 
کد مطلب : ۱۵۵۵۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}