۰

چه کسانی به کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸
چه کسانی به کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟
اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار روز جمعه ۳۰ دی ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در خروجی خبرگزاری‌های رسمی دولت، در این کنگره که قرار است تا دوم بهمن هم ادامه دارد، ۳۰۰ میهمان خارجی از جمله ۷۰ نفر از مقامات و فعالان زن حوزه‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمده‌اند «تا بدون رتوش رسانه‌های غرب» صدای زنان ایرانی را بشنوند.
با توجه به هزینه هنگفتی که برای این مراسم شده انتظار می‌رود مهمانان این مراسم به دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل کمک کنند، اما فهرست مهمانان و حتی برندگان جوایز نشان می‌دهد این خیال باطل است.
 زنان تاثیرگذاری که به تهران دعوت شدند چه کسانی بوده‌اند؟
در ردیف اول مهمانان کنگره، بانوان اول کنونی و سابق برخی کشور‌های دور و نزدیک در کنار جمیله علم‌الهدی بانوی اول جمهوری اسلامی یعنی همسر ابراهیم رئیسی به چشم می‌خورند. مشخص نیست تاثیرگذاری این زنان در چه حوزه هایی است. حتی به فرض تاثیر این زنان بر همسرانشان باید تاکید کرد که کشور‌های متبوع آن‌ها هم کمترین تاثیر را در معادلات بین‌المللی و حتی روابط خارجی ایران با جهان دارند.
 
«آنا هاکوبیان» همسر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان
«آنا هاکوبیان» همسر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان
چه کسانی به کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار دعوت شدند؟ / بیش از نصف بودجه معاونت زنان صرف مهمانی زنانه شدهمسر نخست وزیر بورکینافاسو (که هیچ اسم و عکسی از او در اینترنت پیدا نشد)
آیگل جباروف» همسر صدر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان
«آیگل جباروف» همسر صدر جباروف رئیس جمهور قرقیزستان
تامارا ووچیچ همسر الکساندارا وچیچ رئیس جمهور صربستان
«تامارا ووچیچ» همسر الکساندارا وچیچ رئیس جمهور صربستان
 
شیرانتی راجاپاسکا همسر ماهیندا راجاپاسکا رئیس جمهور سابق سریلانکا
کد مطلب : ۱۵۵۷۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}