۰

آمریکا موضعش برای ارسال تانک به اوکراین را تغییر داد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۲
آمریکا موضعش برای ارسال تانک به اوکراین را تغییر داد
چنین تصمیمی از سوی واشنگتن تنها چند روز پس از آن اتخاذ می‌شود که واشنگتن با وجود درخواست‌های کی‌یف و فشار عمومی از سوی برلین، به دلیل مواجهه با درخواست‌ها برای ارسال تانک‌های جنگی لئوپارد ساخت آلمان، مخالفت خود با ارسال آبرامز را مطرح کرد.
این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که این اطلاعیه ممکن است تا روز چهارشنبه منتشر شود. براساس این تعهد واشنگتن می‌تواند در مجموع حدود 30 تانک آبرامز را در ماه‌های آینده تحویل اوکراین دهد.
این دو مقام گفتند که آبرامزها احتمالاً از طریق صندوقی موسوم به ابتکار کمک امنیتی اوکراین (USAI) تهیه می‌شود که به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اجازه می‌دهد تا به جای برداشت سلاح از انبارهای تسلیحاتی، خریداری کند.
یکی از مقامات گفت که این امکان وجود دارد که دولت بایدن بتواند از فرآیند صندوق کمک اوکراین آبرامزها را از متحدانی که آنها را دارند خریداری کرده، آنها را بازسازی کند و سپس به اوکراین بفرستد. این روند می تواند ماه ها و حتی سال‌ها طول بکشد.
واشنگتن و متحدانش در جریان مذاکرات هفته گذشته در آلمان نتوانستند برلین را متقاعد کنند تا تانک‌های جنگی لئوپارد خود را در اختیار اوکراین قرار دهد.
اوکراین می‌گوید تانک‌های جنگی زرهی سنگین غربی به نیروهای این کشور تحرک و محافظت بیشتری در آستانه حمله جدید روسیه که کی‌یف در آینده نزدیک انتظار آن را دارد، می‌دهد. آنها همچنین می‌توانند به اوکراین در بازپس گیری برخی از سرزمین هایی که به دست روسیه افتاده است کمک کنند. 
مقامات گفته بودند که نگهداری آبرامز سخت بود، آموزش دادن به اوکراینی‌ها برای عملیات سخت بود و با سوخت جت کار می‌کرد - که آن را انتخاب ضعیفی برای این مرحله از جنگ می‌کرد.
پنتاگون از گفتن اینکه آیا واشنگتن تانک به اوکراین می‌دهد یا نه، خودداری کرد، اما چالش‌هایی را که آبرامز ایجاد می‌کند، تکرار کرد. ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: «ام1 (آبرامز) یک سامانه تسلیحاتی پیچیده است که حفظ آن چالش برانگیز است... این موضوع دیروز درست بود، امروز نیز صادق است و در آینده نیز صادق خواهد بود.
رایدر گفت: «ما به گفتگو با اوکراینی‌ها و متحدان و شرکای خود درباره الزامات دفاعی میان‌مدت و بلندمدت برای اوکراین ادامه می‌دهیم». برلین گفته است که تنها در صورتی تانک‌های لئوپارد را به اوکراین می فرستد که ایالات متحده با ارسال تانک‌های خود موافقت کند.
مارک کانسیان، کارشناس دفاعی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گفت: «تنها دلیلی که ایالات متحده تانک‌های M1 را به اوکراین می‌فرستد این است که به آلمان پوشش سیاسی لازم برای باز کردن قفل تانک‌های لئوپارد بدهد».
این موضع همان روزی مطرح شد که منابع گفتند آلمان تانک های لئوپارد 2 را برای کمک به مبارزه با تهاجم روسیه به اوکراین می فرستد و به کشورهای دیگر مانند لهستان اجازه می دهد همین کار را انجام دهند. 
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۵۵۹۰۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}