۰

آمار سکته مغزی در خراسان شمالی بالا است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۸
آمار سکته مغزی در خراسان شمالی بالا است
دکتر امیرعلی قهرمانی اظهار کرد: علت بروز این امر وجود برخی از بیماری ها همچون فشار خون بالا، چربی خون، رژیم غذایی نامناسب و ... است.
وی گفت: متاسفانه بیمارانی در این استان بوده اند که حتی در سنین ۲۲ تا ۳۰ سال نیز سکته مغزی داشته اند. متاسفانه بروز سکته های مغزی از زمان شیوع ویروس کرونا در استان بیشتر شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در حال انجام یک کار تحقیقاتی در ارتباط با چرایی بروز سکته های مغزی هستیم که نتایج آن تا ۵ تا ۶ ماه دیگر اعلام خواهد شد.
این پزشک متخصص مغز و اعصاب گفت: بیمارانی که دچار سکته های مغزی شده اند به صورت مداوم در سامانه مربوطه ثبت شده است.
نسیم سراج، کارشناس غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از افزایش بسیار زیاد ابتلا به فشار خون بالا در این استان خبر داد.
وی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر این بیماری حتی در افراد ۳۰ سال استان نیز مشاهده می شود.
سراج گفت: از سوی دیگر حدود ۵۰ درصد از افرادی که دچار مشکل فشار خون بالا هستند از بیماری خود اطلاعی ندارند. عواملی همچون چاقی، استرس، مصرف بالای سیگار، نمک و الکل سبب بروز این بیماری در افراد شده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه کنترل فشار خون نیز در این استان نسبت به میانگین کشوری از وضعیت خوبی برخوردار نیست.
این مقام مسئول تاکید کرد: برخی از بیماران داروی تجویز شده را مصرف اما رژیم غذایی را رعایت نمی کنند و بالعکس که باید دو مورد در کنار یکدیگر قرار گیرد تا بتوان بیماری را کنترل کرد.
وی با بیان اینکه افراد بالای ۳۰ سال باید تکلیف خود را در مقابل بیماری های غیرواگیر همچون فشار و چربی خون، دیابت و... مشخص کنند، گفت: با مراجعه به پزشک مشخص می شود که فرد بیمار است، یا بیمار نیست و یا در آستانه ابتلا به بیماری های غیرواگیر قرار دارد.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۵۵۹۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}