۰
نماینده تام الاختیار آیت‌الله سیستانی:

هر مذهبی، «بانوان» و «نسل جوان» را نادیده بگیرد، آینده خود را تخریب کرده

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۳
هر مذهبی، «بانوان» و «نسل جوان» را نادیده بگیرد، آینده خود را تخریب کرده
حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی گفت: دنیای امروز دنیای رسانه است و همه ما هر جا هستیم در معرض دید جهانیان هستیم و مطمئن باشیم اگر چنان عمل کنیم که مد نظر اهل بیت علیهم السلام است، اسلام و تشیع سرفراز خواهند بود و اگر ضعف و کاستی و بی تدبیری از ما بروز کند، آثار نهایی آن متوجه حیثیت اسلام و تشیع خواهد شد.   حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، در ادامه سفر خود به اندونزی، با سران ادیان و مذاهب این کشور از جمله شورای عالی مجلس العلمای اندونزی و اسقف اعظم اندونزی و شخصیت های دانشگاهی (دانشگاه حسن الدین و علاء الدین ماکاسار) دیدارهایی را به انجام رساند.
 
نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با اسقف اعظم کلیسای اندونزی بر اهمیت گفتگوی بین دینی و مشترکات تعالیم حضرت مسیح (ع) و پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد و اظهار داشت: پیام همه پیامبران الهی، توحید و عدالت و معنویت بوده است. در دنیایی که متاسفانه تلاش های فراوانی برای نفی و تضعیف معنویت صورت می گیرد و در دنیایی که غفلت از انسانیت و اخلاق از سوی مراکز مادی گرا پمپاژ می شود و عدالت و آزادی قربانی می شود یا به شکل سیستماتیک و هد فمند خداناباوری ترویج می گردد، پیروان ادیان الهی بیش از هر زمان نیازمند گفت و گو و همفکری هستند و این همان نکته ی مهمی است که در دیدار تاریخی حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان با پاپ فرانسیس در نجف اشرف هم به آن تاکید شد.
 
ما باور داریم که راه نجات نهایی بشر در توحید و معنویت است. ما باور داریم که به جای تنش های بی حاصل بین دینی، باید به هم فکری و هم افزایی برای دعوت آحاد انسان به توحید و آنچه پیامبران اولوالعزم فراخوانده اند، اهتمام ورزید.   
​​​​​​
کد مطلب : ۱۵۶۷۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}