۰

دومین روز «نبرد آزادی یا شهادت» اسیران فلسطینی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۷
دومین روز «نبرد آزادی یا شهادت» اسیران فلسطینی
اسیران فلسطینی امروز،‌ چهارشنبه برای دومین روز متوالی گام‌های مبارزاتی خود را تحت شعار «نبرد آزادی یا شهادت» در واکنش به اقدامات سخت‌گیرانه اشغالگران اسرائیلی در حق آنها ادامه دادند.
در این راستا تعدادی از زندان‌های رژیم صهیونیستی در پی تصمیمات وزیر امنیت داخلی در حق اسیران شاهد تنش و بحران است. آخرین مورد آن تعیین زمان چهار دقیقه‌ای برای استحمام اسیران و کاهش مقدار آب مصرفی اسیران در دو زندان نفحه و جلبوع بود.
دو بند سه و چهار زندان نفحه به دلیل این اقدامات از شدت خشم و انزجار ملتهب شد به ویژه که ماموران زندان اسیران را تهدید کردند مجازات‌های بن گویر را اجرا خواهند کرد.
هیئت اسرا و باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه مشترکی اعلام کردند: نافرمانی جمعی اسرا تا تاریخ مشخص شده برای اعتصاب غذا در اول ماه رمضان ادامه خواهد داشت و در گرو موضع اداره زندان‌ها و تحولاتی است که در دوره آتی اتفاق می‌افتد.
نافرمانی اسرای فلسطینی که اسرای زندان «نفحه» روز گذشته آن را آغاز کردند شامل بستن سلول‌ها و کارشکنی در تفتیش امنیتی و پوشیدن لباس‌های قهوه‌ای است که نشانگر آغاز اعتراضات اسرا است.
اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی اسرای زندان‌های جلبوع و مجدو را در صورت نافرمانی تهدید به تشدید تدابیر و تنگ کردن عرصه بر آن‌ها کرد.
روز سه شنبه زندانیان زندان نفحه نافرمانی را آغاز کردند. اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی آب گرم این زندان را قطع کردند. یکی از زندانبانان اقدام به تحریک اسرا و افتخار کردن به اقدامات ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی کرد که موجب ایجاد تنش در زندان شد.
کمیته فوق العاده اسرای فلسطینی سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کسی که با یک قرص نان و آب با ما جنگ می‌کند ما با جنگ آزادی و شهادت به آن پاسخ می‌دهیم.
تعداد اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی حدود ۴۷۸۰ تن است که از جمله آن‌ها ۱۶۰ کودک، ۲۹ اسیر و ۹۱۴ بازداشتی اداری هستند.
کد مطلب : ۱۵۷۱۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}