۱

ابله؛ جنس جدیدی از کمدی

تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
ابله؛ جنس جدیدی از کمدی
جنس جدیدی از کمدی است که با کارگردانی کمال تبریزی مورد توجه مخاطبان و منتقدین قرار خواهد گرفت. یکتا ناصر در مورد سریال «ابله» گفت: هنوز فیلمنامه بخشی که مربوط به بازی من است، به طور کامل نوشته نشده و من بر اساس رمانی که از آقای طالب‌زاده(نویسنده) خوانده ام تا حدودی با نقشم آشنا شدم.
او ادامه داد: این سریال فضای جدیدی دارد که تا به حال با اینکه سریال های طنز زیادی در این رسانه ساخته شده است، اما مشابه اش را ندیده‌ایم. جنس جدیدی از کمدی است که قطعا با کارگردانی کمال تبریزی مورد توجه مخاطبان و منتقدین نیز قرار خواهد گرفت.بازیگر سریال «با من بمان» درباره تفاوت این نقش با سایر نقش‌هایش گفت: همیشه تلاش کرده‌ام تا خودم را در نقش های مختلف محک بزنم و اینطور نیست که بگویم فقط نقش متفاوت را بازی می کنم، اما به هر حال این هم چالشی است که هر بازیگری دوست دارد تا این تفاوت را برای خودش به وجود بیاورد و از آنجایی که تا به حال نقش کمدی در این دست سریال ها بازی نکرده‌ام، فکر می کنم می توانم در یک فضا و شخصیت جدید خود را محک بزنم چراکه تا حدودی رگه‌های فانتزی در این اثر وجود دارد.
این بازیگر در خصوص گریم متفاوتش در «ابله» گفت: قطعا گریم هم یکی از عناصری است که به بهتر شدن حس یک بازیگر کمک خواهد کرد. همچنین مجید اسکندری، طراح گریم این سریال به کار خود خیلی اشراف دارد و مطمئنا هنر ایشان به من کمک کرده تا بتوانم شخصیت طراحی شده را بهتر بازی کنم. او درباره سریال «جاده قدیم» که در انتظار پخش از سیما است نیز گفت: سریال جاده قدیم به کارگردانی بهرام بهرامیان برای پخش دچار مشکلاتی شد که با تغییر مدیریت سازمان، احتمالا این مشکل مرتفع خواهد شد. برخی موارد با سلیقه بسیاری از افراد یکی نبوده و به همین خاطر مشکلات اینچنینی پیش آمده است. بازیگر سریال «اولین شب آرامش» به پخش جاده قدیم در ماه رمضان گذشته اشاره کرد و گفت: قرار بر این بود تا این سریال در ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شود، اما تا آن زمان ما هنوز تصویربرداری مان تمام نشده بود و بعد از آن نیز به خاطر تقارن با ایام سوگواری محرم و صفر پخش ما به تعویق افتاد.
او ادامه داد: در این سریال، نقش زنی به نام زینت را دارم که همراه با همسرش از روستا به شهر آمده اند و در موقعیت‌هایی قرار می گیرند و همین هم فضای طنزی را به وجود می آورد. من لهجه و گریم روستایی دارم و به عقیده خودم نقش بسیار متفاوتی را در این سریال بازی کرده ام، از آنجایی که برای این کار زحمت بسیاری کشیده شده است امیدوارم اتفاقات خوبی برایش بیفتد و کاری دوست داشتنی شود. ناصر در ادامه گفت: برای ادای درست لهجه‌ها در این سریال مربی داشتیم و با یکدیگر مدت‌ها تمرین می کردیم. در کل هنگامی که قرار بر این است تا نقشی را با لهجه بازی کنی دیگر بخشی از انرژی و تمرکز را باید بر لحن صحبت کردن خود معطوف کنی که همین موضوع تا حدودی کار را برای یک بازیگر سخت خواهد کرد. او درباره مشکلاتی که به خاطر لهجه های این سریال گریبان شان را گرفته گفت: اینگونه حساسیت ها در سازمان بیش از حد معمولش شده است، اتفاقا به عقیده من در میان این همه سریالی که نقش‌های آن را افرادی بدون لهجه ایفا می کنند و همه متعلق به فضای شهری تهران هستند، از وجود این دست سریال ها باید استقبال کنیم چراکه ما قومیت‌های مختلفی در ایران داریم که اگر نوع زندگی آنها به تصویر کشیده شود، مردم هم از آن استقبال خواهند کرد. این بازیگر گفت: متاسفانه مدیریت ما دست به عصا راه می رود. همین موضوع آنقدر ما و گروه تولید را دچار وسواس کرده بود که مدام نگران این بودیم مبادا کار به شکلی باشد که مشکل آفرین شود. این در صورتی است که شخصیت‌های جاده قدیم، آدم‌های خوب و مثبتی هستند و اینطور نیست که بگوییم اینها افراد بدی هستند و با نشان دادن آنها ما می خواهیم به نوعی به مردم آن منطقه توهین کنیم. با تمام این تفاسیر در همان زمان تصویربرداری مدام می گفتند این لهجه که شما از آن در سریال استفاده کرده‌اید، شبیه به فلان شهر است و ممکن است تعابیری منفی را در بر بگیرد.او درباره فعالیت‌های صحنه ای خود گفت: اصولا حضور در عرصه تئاتر را دوست دارم و تا الان هم پیشنهادهایی داشته ام، اما از آنجا که سعی دارم مثل نمایش «دختر یانکی» نقشی خوب را بپذیرم و از طرفی نمی توانم چند کار را به صورت همزمان انجام دهم، منتظر پیشنهادهای خوب در زمان خوب هستم و امیدوارم شرایطی مهیا شود تا بتوانم با تمام انرژی که از خود سراغ دارم در نمایشی خوب حضور داشته باشم. ناصر در پایان ضمن اشاره به پیشنهادهای سینمایی اش گفت: در این مدت پیشنهادهای سینمایی زیادی هم داشتم، اما آنها را نیز آنطور که باید و شاید دوست نداشتم و ترجیح می دهم تا کماکان با وسواس و حساسیت بالایی که دارم نقش‌هایم را انتخاب کنم.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۱۴۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.