۲

دیدار محرمانه رهبران اخوان با مشاور «اردوغان»

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
منابع آگاه در ائتلاف حمایت از جماعت اخوان المسلمین در ترکیه اعلام کردند که طی ۲ هفته گذشته میان برخی از اعضای این جماعت و همپیمانان ترک آن با یکی از مشاوران رئیس جمهور ترکیه در امور عربی دیدارهایی انجام شد.

این منابع اعلام کردند که این نشست کاملا محرمانه بود و رسانه‌ها در جریان جزئیات آن قرار نگرفتند.

روزنامه الوطن سوریه با انتشار این خبر نوشت: این دیدار با پارلمان مصر، تسهیلات ترکیه برای آن و تحولات منطقه عربی در ارتباط بود و طی آن، درباره اظهارات برخی مقامات مسئول در دولت ترکیه درباره میزان امکان ایجاد همگرایی میان مصر و ترکیه رایزنی شد.

بر اساس این گزارش، این دومین دیدار میان رهبران ائتلاف حامی اخوان و مشاور اردوغان است. در ماه رمضان گذشته نیز دو طرف درباره میزان امکان حمایت دولت اردوغان از رهبران اخوانی حاضر در ترکیه نشستی داشتند.

قطر و ترکیه تنها کشورهای منطقه‌ای هستند که پس از کودتا در مصر و بازداشت « محمد مرسی» به حمایت خود از اخوان المسلمین مصر ادامه دادند.

در مقابل کشورهایی همچون عربستان سعودی، امارات و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس با ارسال کمک های مالی گسترده به حمایت از دولت جدید مصر پرداخته‌اند.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۲۴۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.