۲

حضور زنان در سالن ها

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
حضور زنان در سالن ها
عبدالحمید احمدی درپاسخ به پرسشی مبنی براینکه اقدامات وزارت ورزش وجوانان به منظور فراهم کردن حضور زنان در ورزشگاه ها به کجا رسیده است؟ گفت:این وزارت خانه آیین نامه ای را برای حضور زنان و خانواده ها در سالن های ورزشی تهیه و تدوین کرده که برای تحقق این امر این طرح به شورای امنیت ارائه شده است.

وی ادامه داد: این طرح با درنظر گرفتن تمامی جوانب و با رویکردی ایجابی تنظیم شده است به نظرما حضور خانواده ها در محیط های ورزشی می تواند فضای سالمی را ایجاد کند و مانع برخی ناهنجاری ها بین تماشاگران در این سالن های ورزشی شود .

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سالن های ورزشی را باید به سمت حضور خانواده ها ببریم و با خروج از حالت تک بعدی فضای سالن های ورزشی تلطیف شود،افزود: این طرح مجموعه ای از همه ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و شرعی است البته در برخی از رشته های ورزشی نه خانواده ها طالب حضور هستند و نه امکان حضور وجود دارد زیرا تعدادی از این ورزش ها مردانه است.

احمدی اذعان داشت: اگر در رقابت های رسمی بتوانیم ، ورودی و جایگاه ها را تفکیک شده داشته باشیم و خدمات مناسبی نیز به تماشاگران داده شود وبه لحاظ امنیتی شرایط مناسب را فراهم کنیم ، آن وقت می توان شاهد حضور خانواده ها در سالن های ورزشی باشیم.

مشاورعالی وزیر ورزش و جوانان در عین حال تصریح کرد: برای تحقق این امر وزرات ورزش وجوانان به تنهایی تصمیم گیرنده نیست وما منتظر نظر نهایی شورای امنیت ملی هستیم و امیدواریم که این شورا به ما کمک کند تا این امر تحقق یابد.

نظامنامه فرهنگی برای تصویب به شورای انقلاب می رود

احمدی درباره زمان ابلاغ نظامنامه فرهنگی و اخلاق ورزشی نیز توضیح داد: در حال حاضر نظامنامه فرهنگی که در سال ۸۴در شورای عالی انقلاب فرهنگی ودر سال ۸۷ نیز در کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی به تصویب رسید، در مراحل پایانی قرار دارد که در جلسه آینده کمیسیون تربیت بدنی این نظامنامه نهایی و تا اواخر بهمن ماه برای تایید به شورای انقلاب فرهنگی می رود.

وی درباره نظامنامه اخلاق ورزشی که قرار بود در خرداد ماه امسال برای اجرا ابلاغ شود گفت: این نظامنامه هم در مرحله نهایی قرار دارد.


خلاء های موجود در اساسنامه ها برطرف می شود

معاون وزیر ورزش و جوانان به تشکیل کارگروهی درباره اصلاح اساسنامه فدراسیون ها هم اشاره کرد و گفت: این کارگروه که زیر نظر معاونت توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی و با حضور مسوولین و کارشناسان امر تشکیل شده است و در حال حاضر مشغول مراحل پایانی اصلاح این اساسنامه با رویکرد گسترش عمل فدراسیون ها در توسعه ورزش است.

احمدی درادامه اظهار داشت: باراصلی توسعه ورزش برعهده فدراسیون هاست بنابراین فدراسیون ها نباید به یک یا چند تیم محدود شوند وماهرچقدر بتوانیم ازطریق آنها این رشته های ورزشی را توسعه دهیم در واقع به توسعه کل ورزش کمک کردیم .

وی گفت: بنابراین دراین اصلاحیه به موضوع بگارگیری زنان در فدراسیونها و مسوولیت فرهنگی نگاه جدی تر شده است.

هدایای مدال آوران به صورت حواله نقدی اهدا می شود

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره نحوی اهدا جوایز مدال آوران بازیهای آسیایی و پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی گفت: این جوایزبراساس آین نامه صورت می گیرد و به دارندگان مدال های طلا ۱۵۰سکه ، نقره۷۵ وبرنز۴۰سکه به صورت حواله اهدا می شود و به مدال آوران رشته های تیمی هم بر همین اساس اهدا می شود.

به گفته احمدی این حواله نقدی است و قهرمانان می توانند پس از دریافت آن را نقد کنند.

مراسم تقدیر از مدال آوران بازیهای آسیایی و پاراآسیایی روز جمعه هفته جاری در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

شورای عالی ورزش با حضور معاون اول رییس جمهوری تشکیل می شود

وی درباره تشکیل شورای عالی ورزش در سال جاری نیز گفت: این شورا با تعیین وقت از سوی معاون اول رییس جمهوری تا پایان امسال تشکیل می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره برنامه وزرات ورزش و جوانان درایام مبارک دهه فجر توضیح داد:۱۲ فدراسیون ورزشی دراین ایام رقابت های بین المللی برگزارمی کنند و علاوه براین بیش از ۳۷۵ فعالیت و برنامه توسط استانها در زمینه های ورزش همگانی و رقابتی پیش بینی شده است.

احمدی گفت:ادارات کل استانها هم برنامه های مجزایی را در این زمینه دارند و مابقی فدارسیون هایی که فعالیت بین المللی ندارند بیش از ۱۵۰برنامه ورزشی و فرهنگی در دستور کار دارند البته این برنامه ها طی نشست مطبوعاتی تشریح می شود.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۲۴۶۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.