۱

علت هراس دشمنان در مواجه با ایران

تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۰
رهبر معظم انقلاب اخیرا در پیامی به جوانان غربی با اشاره به وقایع اخیر در فرانسه و برخی دیگر از کشورهای غربی با اشاره به سیاست هراس افکنی و نفرت پراکنی در غرب، ‌از قشر جوان غربی خواستند درباره دلایل شدت گرفتن این هراس افکنی علیه اسلام بیاندیشند تا ببینند چه معنا و ارزش‌هایی در اسلام وجود دارد که مزاحم برنامه‌های قدرت‌های بزرگ بوده یا چه منافعی در سایه این تصویرسازی غلط از اسلام برای سیاسیون غربی فراهم می‌شود.

رهبر انقلاب در ادامه از جوانان غربی خواستند اسلام را از منابع اصلی آن و بدون واسطه از قرآن و زندگی پیامبر بزرگ اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) فراگرفته و به آن‌چه توسط رسانه‌ها به آنان القا می‌شود، اکتفا نکنند. معظم له افزودند که از آن‌جایی که آینده ملت و سرزمین در دستان جوانان است و حس حقیقت جویی در قلب‌های جوانان زنده‌تر است، این قشر مخاطب سخنان ایشان هستند.

در رابطه با معنا و مفهوم، تاثیر و شرایط زمانی و مکانی پیام رهبر معظم انقلاب گفت‌وگویی داشتیم با مدیر موسسه «حرکت ضد جهانی سازی» روسیه ایلیاناو الکساندر ویکتوراویچ ملقب به الکساندر ایونوف مدیر جوان موسسه Anti-Globalization Movement of Russia (جنبش ضد جهانی سازی روسیه) و نظر وی را درباره این پیام جویا شدیم. آقای ایونوف می‌گوید که رهبر انقلاب اسلامی در نامه خود به جوانان غربی از سخن پیامبر اسلام (ص) در حدیث ثقلین استفاده می کند و از آنان می‌خواهد اسلام را از قرآن و زندگی پیامبر بزرگ اسلام فراگیرند و این همان حدیث پیامبر اسلام است که فرمود دو چیز گرانبها، قرآن و اهل بیت را در میان امت خود به ارث می‌گذارد.

در آستانه سی‌و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایونوف طی گفت‌وگویی با تبریک بمناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دیدگاه خویش پیرامون نامه اخیر رهبری خطاب به قشر جوان غربی را بیان داشت.

شجاعت و جرات ایرانیان در وقوع انقلاب اسلامی و در مقابله با تجاوزگری غرب مورد تحسین مردم روسیه

«ابتدا اجازه دهید سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران تبریک بگویم. انقلاب ایران اتفاق بسیار مهمی بوده که در تاریخ طلایی این ملت نگاشته شد و با گذشت زمان، مردم بیشتری در روسیه به حقیقت مبارزات ملت ایران برای به دست آوردن آزادی و استقلال واقف می‌شوند. ما شجاعت و جرات شما را در مقابله با تجاوزگری غرب تحسین می‌کنیم.»

آقای ایونوف در ادامه گفت، «در رابطه با نامه رهبری خطاب به جوانان غربی باید بگویم، امروزه در جهان شاهد درگیری میان انسان‌ها هستیم و غرب با شعار آزادی و برابری، روی افراد با ایدئولوژی‌های غلط برنامه ریزی کرده و با این برنامه‌ها در واقع انسان‌ها را از عدالت و اخلاق دور نگه داشته است.»

زمانی که نسل جوان از راه راست گمراه یا از هویت فرهنگی خود محروم شود، آینده کشورش تیره و تار خواهد شد

وی افزود: دلیل آن‌که آیت الله خامنه‌ای خطاب به قشر جوان غربی نامه می‌نویسد این مهم است که قشر جوان هر جامعه آینده آن ملت است و زمانی که نسل جوان از راه راست گمراه شود یا از هویت فرهنگی خود محروم بماند، در نتیجه آینده کشورش تیره و تار خواهد شد. «و این را می‌دانیم که هر اتفاقی بر قلب جوان بیشتر از بقیه اثر می‌کند پس آیت الله خامنه‌ای خطاب به جوانان نامه سخن گفتند و نامه وی حامل صلح و تدبیر است.»

هیچ کس به دلیل حادثه شارلی ابدو اهمیت نداد اما این اتفاق ابزاری شد در دست غرب علیه اسلام

در ادامه در رابطه با حادثه ماه گذشته در فرانسه و حمله به نشریه فکاهی شارلی ابدو ایونوف افزود: دنیای غرب با این حمله تروریستی بسیار تحت تاثیر قرار گرفت و بعد از آن میلیون‌ها نفر به خیابانها ریختند و شعارهایی ضد مسلمانان سر دادند. وی این اقدامات پاریس را برنامه غرب می‌داند که به خوبی علیه مسلمانان طراحی شده بود. به نظر ایونوف بسیاری از سیاسیون و رسانه‌های دنیا از این اتفاق استفاده می‌کنند تا مسلمانان را دشمنان جوامع غربی نشان دهند. نکته‌ای که وی تصریح کرد این مهم است که هیچ کس اهمیتی به دلیل این اتفاق نداد اما آنچه در نتیجه این اتفاق روی داد این است که احساسات افراد را تخریب کرد.

آزادی به معنای بی احترامی به دیگران و بازی دادن احساسات انسان ها نیست

تعریف ایونوف از آزادی، حقی است که باید به مردم و دین داده شود اما نباید از آزادی به عنوان ابزاری برای بی احترامی و برای بازی دادن احساسات مردم استفاده کرد. این جوان فعال روسی در ادامه به فرمایش رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی برای آشنایی با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر اسلام(ص) اشاره کرده و گفت «قرآن کریم پایه اسلام است؛ نمی‌توانید درباره دینی بدون اطلاع از ریشه و نگرش آن به هستی قضاوت کنید. آیت الله خامنه‌ای با نوشتن این نامه به این حدیث پیامبر بزرگ اسلام اشاره میکند که فرمود "من دو چیز گرانبها میان شما به یادگار می‌گذارم، یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیتم؛ و همانا این دو هرگز از هم جدا نمی گردند تا در کنار حوض (چشمه کوثر) بر من وارد شوند."»

توصیه آیت الله خامنه‌ای به جوانان غربی برای مراجعه به قرآن و زندگی پیامبر همان حدیث ثقلین پیامبر اسلام است

ایونوف با اشاره به فرمایش رهبری برای یادگیری اسلام از قرآن و زندگانی پیامبر ادامه داد، «این حدیث ثقلین را از آن جهت نقل کردم، نه فقط به خاطر این که ارزش و تقدس بسیار بالایی دارد یا معنای والای آن که فراتر از قلم من - بنده بی ارزش خداوند است و هرگز معنای کامل آن را درک نخواهم کرد - بلکه به این خاطر این حدیث را نقل می کنم که سخن گرانبهایی از پیامبر اسلام را آورده باشم که به قرآن و زندگی اهل بیت اشاره می‌کند.»

در دنیای امروز بر هر معتقدی واجب است از دین محافظت کند و حقیقت را به مردم معرفی نماید

وی به اتفاقات اسف باری که در کشورهای اسلامی عراق و سوریه و جنگهای خونین آن اشاره کرد و گفت: حملات تروریستی به نام اسلام انجام می‌گیرد و از هر سویی درباره اسلام اظهار نظرهای خشنی می‌شنویم. وی معتقد است در غرب به خاطر پول همه این اتفاقات و خشونت‌ها را به اسلام ربط و نسبت می‌دهند و تصریح کرد: در چنین شرایطی بر هر معتقد حقیقی واجب است از دین محافظت کرده و مردم را به سوی مسیر حقیقی انسانیت راهنمایی کند. وی همچنین درباره برخی موانع موجود در غرب بر راه شناخت صحیح اسلام گفت و ادامه داد، اولین دلیل عدم شناخت صحیح اسلام انحراف از اعتقادات حقیقی بشری، تخریب هویت فرهنگی افراد و ایجاد موانع بر راه ارتقای روح بشر است.

غرب از معنویت انقلاب اسلامی می‌ترسد و شیطان همیشه در مقابل نیکی لرزان است

ایونوف گفت طی قرون متمادی، شاهد آن بودیم که ایدئولوژی سیاسی همواره در حال تغییر بوده است اما حقیقت ایمان همواره ثابت است. در غرب همیشه مردمی بودند که سعی داشتند از ایمان برای اهداف غیر انسانی خود بهره برداری کنند. این تنها انقلاب اسلامی ایران بود که ثابت کرد یک حرکت سیاسی غنی است و این به برکت وجود ریشه مذهبی آن است. وی با اشاره به غنای انقلاب اسلامی ایران و تفاوت آن با دیگر بنیادهای سیاسی جهان افزود، همین تفاوت میان جمهوری اسلامی ایران و بنیادهای سیاسی در غرب دلیل اقدامات خشونت آمیز غرب علیه ایران است که تمامی ندارد. «غربی‌ها از معنویت شما می‌ترسند چرا که شیطان همیشه در مقابل نیکی، لرزان است. »

در ادامه آقای ایوونوف از سیاسیون غربی و عملکرد آنان نیز گفت و تاکیدکرد، رهبران غربی سعی می‌کنند مردم را از فرقه گرایی شبه اسلامی بترسانند. وی افزود «غرب خودش وهابیت و القاعده را اختراع کرد اما آیت الله خامنه‌ای در نامه خود مخاطبان را به دو چیز گرانبها سفارش می‌کند که یکی قرآن است و دیگری بهترین الگوی زندگی مادی و معنوی که زندگانی پیامبر اسلام است.»

حضرت محمد به همراه قرآن از سوی خداوند برای بالا بردن سطح انسانیت همه انسان ها مبعوث شد

به عقیده این جوان غربی، جهان غرب همواره سعی کرده است وجهه نادرستی از قرآن و حدیث و دین را به تصویر بکشد. «زمانی که خداوند حضرت محمد را با قرآن مبعوث کرد وحی تمام خود را برای ارتقای سطح زندگانی بشر فرستاد تا نه فقط برای مسلمانان بلکه برای همه بشریت بر روی زمین و در هر خانوادهای استفاده شود تا سطح انسانیت را افزایش داده و انسان ها را در مقابل شیطان و حکام ظالم حفظ کند. »

آیوونوف ادامه داد، «خداوند قرآن را نازل کرد تا عدل را در جهان برقرار کند و قدرت را به انسانهای بیگناهی که لایق آن هستند انتقال دهد. اما متاسفانه این مهم به غفلت کشانده شد تا جایی که قدرت‌های جهان و روحانیون فاسد از قرآن به عنوان ابزاری برای توجیه اعمال خشونت و ظلم و فساد خود و دشمنان خدا استفاده کردند.»

باید از میراث امام خمینی پاسداری کنیم

در انتها مدیر موسسه روسی ضد جهانی سازی در آستانه سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) اشاره کرده و گفت، «امام خمینی چنین روزگاری را دیده بود و اکنون ما باید خود را در محضر خدا حاضر ببینیم و از این میراث مقدس پاسداری کنیم.»
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۵۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.