۰

واکنش مسکو به توافق آمریکا و ترکیه

تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
به گزارش پایگاه لبنانی النشره، آمریکا و ترکیه اخیرا توافقنامه ای دوجانبه برای آموزش، تجهیز و تسلیح مخالفان سوری به اصطلاح میانه رو به امضا رسانده اند.

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت این توافقنامه، تاکید کرد: این توافق ادامه سیاستهای گذشته در قبال سوریه است و از کسانی که با خشونت خواهان رسیدن به اهداف خود در این کشور هستند، حمایت می کند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه با ابراز شک و تردید درباره اهداف اعلام شده آمریکا در تشکیل ائتلاف علیه داعش، اعلام کرد: طرفهای حاضر در این توافق به قربانیان جنگ در سوریه و وضعیت غیرنظامیان در این کشور توجهی نمی کنند.

خاطرنشان می شود بر اساس توافق آمریکا و ترکیه چندین یگان از نیروهای مخالفان سوریه با عنوان «مخالفان میانه رو» از سوی کارشناسان آمریکایی در خاک ترکیه تحت آموزش قرار خواهند گرفت. در این مرحله بر روی آموزش پنج هزار نیروی مخالف سوری توسط ۴۰۰ کارشناس آمریکایی توافق شده که واشنگتن بودجه ای ۵۰۰ میلیون دلاری برای آن درنظر گرفته است.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۵۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.