۰

اتحادیه اروپا باید غرامت ناشی از تحریم را بپردازد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۸
اتحادیه اروپا باید غرامت ناشی از تحریم را بپردازد
«نیکوس کوتسیاس» وزیر خارجه یونان گفت کشورش به ویژه در بخش کشاورزی متحمل خسارات سنگینی به خاطر تحریم روسیه از سوی اتحادیه اروپا شده است.

وی در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی آلمانی با بیان این مطلب گفت تحریم هایی که علیه روسیه وضع شده بخش اقتصاد و کشاورزی یونان را متضرر کرده و این زیان ها باید توسط اتحادیه اروپا جبران شود. وزیر دارایی یونان تاکید کرد این مسئله ارتباطی به بسته کمک مالی اروپا ندارد.

کوتسیاس در عین حال از این که کشوری مانند ترکیه با وجود عضویت در ناتو ملزم به رعایت تحریم ها نبوده و از شرایط به وجود آمده در بازار روسیه استفاده می کند، به شدت انتقاد کرد. این مقام یونانی از این که موضع کشورش در قبال تحریم ها اینقدر در رسانه های آلمانی مورد بحث قرار می گیرد، ابراز شگفتی کرد.

وی در پاسخ به سوالی که در مورد علت وتوی افزایش تحریم ها علیه روسیه توسط یونان در تابستان گذشته مطرح شد گفت این حقی است که هر عضو اتحادیه اروپا از آن برخوردار بوده و می تواند با هر دلیل موجهی مورد استفاده قرار گیرد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۱۰۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.