۱

عیدی کی‌روش به مردم ایران؛ ایران2- شیلی0

تاریخ انتشار
جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
عیدی کی‌روش به مردم ایران؛ ایران2- شیلی0
تیم ملی ایران در حالی در بازی دوستانه به مصاف شیلی رفت که پس از رقابت های جام ملت های آسیا در هیچ دیداری حاضر نشده بود، این یکی از دو بازی دوستانه تیم ملی در این روزها بود که از آن به عنوان آخرین بازی هایی که کارلوس کی روش روی نیمکت ایران می نشیند، یاد می شود.

شیلی در ترکیب اصلی خود مقابل ایران از دو ستاره خود یعنی آرتور ویدال و داوید پیزارو استفاده نکرد. که از این میان پیزارو به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد. شاید بتوان ویژه ترین اتفاق این بازی را در نتیجه آن جستجو کرد، جایی که تیم چهل و دوم آخرین جدول رده بندی فیفا، توانست تیم رده پانزدهم همین جدول و یکی از شگفتی سازان جام جهانی را با نتیجه قاطع دو بر صفر شکست دهد. شکست تیم پر مهره شیلی در این بازی اتفاقی بود که شاید خیلی ها آن را پیش بینی نمی کردند.

کی‌روش که شب عید خداحافظی خود از تیم‌ملی فوتبال ایران را خبری کرد، گفته است به دلیل روابط خوب با علی کفاشیان در این دو بازی هم سرمربی تیم‌ملی ایران خواهد بود و پس از آن تیم‌ملی را به فدراسیون تحویل خواهد داد تا آن را به مربی جدیدی بسپارند. مربی ای که مشخص نیست ایرانی است یا خارجی و از چه سبک و کلاسی در فوتبال دنیا بهره می‌ برد.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کی‌روش در سال‌هایی که سرمربیگری تیم ملی ایران را بر عهده داشت، توانست تحول شگرفی را در این تیم ایجاد کند. ورود مهره‌های ارزشمندی چون اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و ... با تدبیر و جستجوی سرمربی تیم ملی اتفاق افتاد. در واقع بالارفتن سطح کلاس فوتبال ایران به نوعی مدیون تفکرات اوست. دیدار شب گذشته و نمایش قابل قبول در برابر تیم ملی شیلی شاهد این مدعاست. حال سرمربی خوشنام و ایران‌دوست ما تنها ۹۰ دقیقه دیگر بر سکوی مربیگری این تیم می‌نشیند و پس از آن باید منتظر ماند تا مشخص شود چه کسی هدایت این تیم آماده را بر عهده خواهد گرفت.
مرجع : تعادل
کد مطلب : ۳۳۲۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.