۱
نماینده آیت الله سیستانی در کربلا:

مناطق تحت اشغال داعش بازپس گرفته شود

تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۴
به گزارش پایگاه المسله، شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی در کربلا گفت: ما به تلاش های صورت گرفته در مبارزه با فساد از جمله کشف نیروهای خیالی و توهمی در برخی موسسات که چشم پوشی از آنها طی سالهای گذشته خسارات زیادی را به بار آورد و تبعات فاجعه بار امنیتی به داشته است را ارج می نهیم.

وی افزود: تلاش ها برای شناسایی نیروهای توهمی در همه موسسات الزامی است و باید نهایت حرفه گری در این پرونده دشوار که تبعات خطرناکی دارد به کار گرفته شود.اما نباید این روند به گونه ای باشد که به وجهه ارتش عراق که جانفشانی زیادی در مبارزه با تروریسم کرده است خدشه دار شود.

الکربلایی در ادامه گفت: ما نهایت تشکر و قدرانی را از همه دست اندرکاران مراسم اربعین شامل هیئت ها و عوامل هیئت های، پرسنل پزشکی،خدمات رسانان، دستگاه های امنیتی، مسئولان محلی به ویژه کربلا و نجف و همه کارکنان در گذرگاه های مرزی و فرودگاه ها و عوامل عتبات مقدس اعلام می داریم.

وی تاکید کرد: از این مسیر الهی مقدس باید نهایت استفاد بشود و هدف اصلاحی و معنوی و عملی در اقتدا به امام حسین(ع) محقق شود.امام حسین(ع) نهضتی مقدس از ابتدای خروج از مدینه منوره شروع کرد و هدفش اصلاح وضع امت و رضایت پروردگار بود.

الکربلایی افزود: حضور اهل علم از فضلا و طلبه حوزه نجف و راههای رسیدن به کربلای مقدس فرصتی مناسب برای زائران برای استفاده از آنها و رفع نیازهای دینی و اقامه جماعت برای فرائض یومیه در اماکن موکب های عزاداری است.فریضه امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به طلاب ندارد بلکه ماموریت همه مومنین و مومنات است تا جوانان را به طور خاص و زائران را به طور عام ملتزم به حفظ و رعایت آداب زیارت و پرهیز از آنچه سبب اذیت دیگران می شود کنند و به عفت و حجاب پایبند باشند.

وی بیان کرد: با افزایش تعداد زائران به کربلا مقدس به ویژه از خارج عراق -به ویژه که دستگاه های ذی ربط از حضور بیش میلیونی زائران خارجی در حالی که در سال قبل 790 هزار نفر بوده اند خبر داد اند و امسال انتظار داریم که به مرز سه میلیون برسد- همه دست اندرکاران باید طرح فراگیر با معیارهای علمی به دور از هرج و مرج برای پذیرش زائران و ارائه خدمات رسانی به آنها از زمانی که از گذرگاه های مرزی وارد عراق می شوند داشته باشند و بیش از قبل مورد اهتمام قرار دهند زیرا کربلا مقدس قبلا میزبان این تعداد انبوه نبوده است.

الکربلایی تاکید کرد: معمول این است که صاحبان موکب های حسینی(ع) فضای مناسب برای کسانی که در داخل عتبات مقدس زیارت می کنند فراهم آورند زیرا زائر به فضای آرام و حضور قلب به ویژه در داخل مرقد شریف نیاز دارد از همین رو باید از برخی ادوات با صدای بلند که مانع از مراسم زیارت شامل دعاء، قرائت قرآن و اقامه نماز می شود پرهیز شود.

نماینده آیت الله سیستانی در ادامه با اشاره به تسلط داعش بر برخی شهرهای در کشور گفت: تروریست های داعش بر برخی مناطق مسلط شده اند و برخی مناطق که مراقد مقدس در آن است ا زجمله سامراء  و نیز منطقه بلد را تهدید کرده اند.دستگاه های امینتی نباید سرمست از پیروزی باشند زیرا این وضعیت سبب نوعی بی تفاوتی می شود و آنها باید نهایت هوشیاری را به خرج دهند.

وی افزود: دولت باید طرح برنامه ریزی شده ای برای بازپس گرفتن مناطق تحت اشغال داعش به کار گیرند تا اطمینان را به ساکنان این شهر به دوراز تنش و جدال طایفه ای بدهند.دفع خطر باید با هدف ایجاد ثبات برای همه عراقی ها باشد.

مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۳۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.