۱

بورس رکورد زد، دلار درجا می زند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
شاخص بورس امروز هم در واکنش به مذاکرات هسته ای با رشد همراه شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که بازارهای مالی دیگر با رشد قیمت ها همراه شده اند درحالی که پیش بینی ها خبر از کاهش قیمت ها می دادند.

در همین حال بررسی ها نشان می دهد میزان رشد دو روز ابتدای پس از تعطیلات نوروزی بورس طی ۱۳ سال گذشته بی سابقه بوده است. سایت صدای اقتصاد در گزارشی اعلام کرده است که حداقل طی ۱۳ سال گذشته بورس در هفته دوم فرودین ماه با این میزان رشد مواجه نمی شده است.
در همین حال طی معاملات امروز هم شاخص بورس بازهم روند صعودی به خود گرفت.

به این ترتیب امروز شاخص کل با ۲۴۳۴ واحد افزایش (۵۹ / ۳ درصد) به رقم ۷۰۲۶۱ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۱۸۰۴ واحد افزایش به رقم ۵۱۲۹۷ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۴۷۱۸ واحد افزایش به رقم ۱۴۱۱۹۳ واحد را تجربه کرد.

همچنین بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، ارتباطات سیار ایران، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی صنایع مس ایران و بانک ملت به خود اختصاص دادند.

از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات­ را سرمایه­گذاری صنعت و معدن(وصنعت۴)، بانک صادرات، توسعه معادن و فلزات(ومعدن۴)، بانک سینا، سرمایه گذاری خوارزمی، ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر، سایپا و ایران خودرو دیزل به نام خود ثبت کردند.

در بازار بدهی تعداد ۳۰۰۶۳ برگه از نمادهای سپرده لیزینگ رایان سایپا (رایان ۵۱۲۱) ، شهرداری شیراز (مشیر۹۴۱۲۱)، اوراق مشارکت تولید اتومبیل سایپا (مساپا ۹۵۵۱) و اوراق مشارکت شهرداری شیراز ۱۳۹۳(مشیر۶۱۲۱) به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال معامله شد.

این در حالی است که تعداد ۳۱۹۹۰۸ واحد از صندوق شاخص ۳۰ شرکت فیروزه - سهام (فیروزه ۱) به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال، تعداد ۵۷۱۲۴۶۲ واحد از صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه یکم (سپاس۱) به ارزش بیش از ۶۶ میلیارد ریال و تعداد ۳۳۵۴۳ واحد از صندوق سرمایه گذاری صنوین-مختلط (صنوین۱) به ارزش بیش از ۴۲۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

فعالان بازار اعتقاد دارند طی روزهای آینده نیز بازار سرمایه همچنان روند صعودی را ادامه می دهد. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که در بازارهای مالی دیگر هنوز اثرات توافق هسته ای ظاهر نشده است.
مرجع : خبر آنلاین
کد مطلب : ۳۴۴۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.