۰

دستیار ارشد احمدی نژاد: سال ۸۶ همه اطمینان داشتند آمریکا حمله می‌کند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۳

سید‌مجتبی ثمره‌هاشمی عصر امروز در جمع تعدادی از اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد در محل مسجد امام حسین (ع) شهر یاسوج با اشاره به اینکه هر انقلاب خاستگاه و مبانی و ریشه‌هایی دارد، اظهار کرد: انقلاب‌هایی مانند کبیر فرانسه و اکتبر روسیه فرو ریختگی ایدئولوژیکی پیدا کردند.

دستیار ارشد احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم افزود: اما انقلاب‌های مبتنی بر ادیان توحیدی نه تنها سست نشدند بلکه در طول تاریخ بالندگی هم پیدا کردند.

وی گفت: علت این بود که خاستگاه چنین انقلاب‌هایی دینی بود و آن‌ها را نمی‌توان با انقلاب‌هایی مقایسه کرد که حکم شورش‌ را داشتند.

به نوشته فارس، ثمره هاشمی در ادامه اظهارات خود انقلاب اسلامی را ادامه انقلاب انبیای الهی دانست و تصریح کرد: این فرمایش امام راحل است که می‌فرمایند این انقلاب ادامه نهضت انبیای الهی است چرا که همه دین و دنیای این انقلاب برگرفته از اسلام است.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور سابق با اشاره به این که اگر قرار است انقلاب اسلامی حفظ شود باید مبانی آن نیز حفظ شود، تصریح کرد: عدالت یکی از مبانی انقلاب است و انتهای رسل «لیقوم الناس بالقسط» بوده است.

ثمره هاشمی با ذکر این گفته که هر کسی می‌خواهد قیام به قسط و عدل و داد کند باید از خود این کار را شروع کند، اظهار کرد: در نهایت این امام عصر است که عدالت را بر زمین حکفرما می‌کند و در حال حاضر هر جا ظلم و ستم بوده ناشی از همین بی‌عدالتی است.

وی با بیان این که اگر فرصت اجرای عدالت به معنای حقیقی فراهم باشد کسی در جامعه فقیر نخواهد بود، تصریح کرد: صدها هزار میلیارد سرمایه انباشته در این مملکت وجود دارد که اگر توزیع شود مشکلی نخواهیم داشت چرا که منابع مادی در این کشور بی‌پایان است.

ثمره هاشمی گریزی هم به توزیع یارانه‌ها زد و گفت: توزیع یارانه گام کوچکی برای توزیع عدالت بود و مردم طعم شیرین عدالت را تا حدودی با این کار چشیدند.

وی با اشاره به روایتی که مسئول هدفمندی یارانه‌ها در دولت گذشته از برخی پیامک‌های تلفنی از سوی مردم در خصوص یارانه‌ها داشت، اظهار کرد: در آن بحبوحه که قصد داشتند یارانه برخی افراد را قطع کنند فرد سرمایه‌داری پیامک زده بود و می‌گفت درست است نیازی به این پول ندارم اما شیرینی ۴۰ هزار تومان از میلیون‌ها تومان پول برای من بیشتر است چرا که احساس می‌کنم این ۴۰ هزار تومان حق من بوده که آن را از دولت دریافت کرده‌ام.

دستیار ارشد رئیس‌ جمهور سابق در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع حمایت انقلاب اسلامی از انقلاب‌های دیگر در جهان به خصوص در کشورهای اسلامی پرداخت و گفت: خارج از اندیشه توحیدی است که بگوییم انقلاب‌های دیگر در کشورهای مسلمان چه ربطی به ما دارد.

ثمره‌هاشمی با انتقاد از چنین گفتمانی خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتان به لبنان و فلسطین با اندیشه توحیدی هم مخالفت دارند.

وی افزود: در کل عالم باید حکومت مهدوی برقرار شود و این مسئولیتی است که بر عهده همه ما گذاشته شده است.

ثمره هاشمی ‌با اشاره به اینکه دشمن از اتحاد مردم و دولت وحشت دارد به وضعیت کشور در سال‌های ۸۶ و ۸۷ اشاره کرد و با بیان اینکه در آن سال‌ها آمریکا آماده حمله به ایران از پایگاه‌های خود در عراق و افغانستان و خلیج فارس بود، افزود: به یاد دارم که جلسه‌ای در شورای امنیت کشور برگزار شد و همه اطمینان داشتند که آمریکا حمله خواهد کرد اما آن چه که دشمن را از این کار منصرف کرد همزبانی و اتحاد میان دولت و ملت بود.

انتخاب شورای تبیین گفتمان انقلاب، امام و رهبری در کهگیلویه و بویراحمد
همچنین با حضور سید مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس‌جمور سابق و مهدی فقیه رئیس سابق سازمان هلال‌احمر، اعضای شورای تبیین گفتمان انقلاب و رهبری در کهگیلویه و بویراحمد انتخاب شدند.

به گزارش فارس، در ابتدای این نشست که با حضور جمعی از فعالان سیاسی برگزار شد، سید مجتبی ثمره هاشمی در ابتدا به تبیین برخی از گفتمان‌های انقلاب از جمله عدالت پرداخت.

وی یکی از مصادیق عدالت را که در دولت قبلی اجرا شده بود توزیع یارانه‌ها دانست که کام مردم را شیرین کرده بود.

در انتهای این نشست برای انتخاب شورای تبیین گفتمان انقلاب و امام و رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد رأی‌گیری با ورقه به عمل آمد که در پایان ۸ نفر در این شورا به عنوان عضو پذیرفته شدند.
کد مطلب : ۴۰۶۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.