۰

راه اندازی شبکه تلویزیونی«اچ.دی» مشهد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۹
در این مراسم که ظهر امروز با حضور قائم مقام رئیس صدا و سیمای کشور در امور فناوری و رسانه‌های نوین و مسئولان محلی برگزار شد چندین پروژه از جمله راه اندازی شبکهاچ. دی در مشهد مقدس، تکمیل پوشش دیجیتال در شهرستان های کاشمر، باخرز، سرخس، تربت حیدریه و تربت جام، افزایش پوشش و کیفیت رادیو اف. ام در مشهد، سیگنال رسانی فیبیر نوری ورزشگاه های استان، تقویت پوشش رادیو موج متوسط و نصب فرستنده برون مرزی ترکمنی به بهره برداری رسید.

مشهد ۲۰۱۷ نیازمند توسعه شبکه رسانه ای

استاندار خراسان رضوی با اشاره به درخواست‌های مکرر مردم استان مبنی بر بهبود خدمات رسانی صدا و سیما، گفت: با توجه به عدم دسترسی به برنامه‌های رسانه ملی و استانی در برخی نقاط استان، باید زمینه بهره مندی ۱۰۰ درصدی خراسان رضوی از شبکه دیجیتال فراهم شود.

علیرضا رشیدیان در این مراسم با بیان اینکه مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده افزود: رسانه نقش تعیین کننده ای در انعکاس فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این خصوص دارد.

وی بیان کرد: در دنیای امروز که دنیای رسانه و انفجاراطلاعات است؛ کشوری موفق تر است که به تجهیزات ارتباطی نوین مجهز و دسترسی داشته باشد.

وی افزود: اهمیت ارتباطات و تعامل بین مردم و مسوولان، اطلاع رسانی مناسب، غنی سازی اوقات فراغت مردم و فرهنگ سازی بر کسی پوشیده نیست و این مهم باید صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود مضجع شریف رضوی در مشهد مقدس، توسعه، ترویج و تثبیت فرهنگ زیارت را یک ضرورت دانست و گفت: در این حوزه باید از ظرفیت رسانه با ابزارهای نوین استفاده شود.

رشیدیان با بیان اینکه تنها عزم استانی برای بهبود شرایط ارتباطی و خدمات رسانی صدا و سیما کفایت نمی‌کند تصریح کرد: بهبود زیرساخت‌های تکنولوژی در زمینه‌های ارتباطی نیاز به انگیزه و حرکت در سطح ملی دارد و استانداری و دستگاه‌های دیگر استانی در حد توان خود به تحقق این اهداف کمک می‌کند.

تقویت پوشش دیجیتالی

در این مراسم مدیرکل صدا و سیما خراسان رضوی نیز با اشاره به سیستم نفوذ پوشش دیجیتالی در خراسان رضوی افزون بر ۹۰ درصد بیان کرد: با فراهم سازی زیرساخت‌های لازم در صدد پوشش ۱۰۰ در صدی هستیم.

حجت‌الاسلام علی نهاوندی با اشاره به پروژه های زاه اندازی شده در استان بیان کرد: نصب و راه‌اندازی فرستنده برون مرزی ویژه ترکمنستان و قرارگیری فرستنده رادیویی فارسی دری ویژه مردم افغانستان از جمله مهم‌ترین دستاوردهای این بخش محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز به کار فرستنده ۱۰۰ کیلو واتی در حوزه رادیویی با قابلیت استفاده در جاده‌ها ویژه زائران و مسافران خبر داد و افزود: طراحی ۱۰ نقطه حساس و پرتردد در مشهد از طریق سیستم نوین فیبر نوری نیز با رویکرد ارتقای نفوذ پوشش دیجیتالی با تلاش‌های فراوان به سرانجام رسیده است.

وی راه‌اندازی شبکه اچ. دی را در مشهد مقدس پس از تهران در کشور در جایگاه دوم عنوان کرد و افزود: تکمیل پروژه‌های دیجیتال‌‌سازی در شهرستان‌هایی همچون کاشمر، سرخس، باخزر، تربت‌جام و تربت ‌حیدریه ادامه دارد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۵۲۵۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.