۰

نصف واگذاری‌های دولت قبل، رد دیون بوده است

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۹
نصف واگذاری‌های دولت قبل، رد دیون بوده است
محمدرضا نعمت‌زاده پس از اتمام دومین گردهمایی سراسری روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز اظهار کرد: مدیریت شرکت ماشین سازی را کسی قبول کند که با این حوزه آشنایی داشته و عاشق صنعت خودروسازی باشد.

وی گفت: در هرفصل یا هر دوماه یکبار جلسه ای با حضور رؤسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها برگزار می کنیم تا در مورد مسائل مختلف این حوزه و مسائل جاری با یکدیگر همفکری کنیم و امروز نیز از صبح تا ظهر این جلسه را در تبریز برگزار کردیم.

نعمت زاده ادامه داد: از جمله مباحثی که در این جلسه مورد بحث واقع شد، کارگروه تسهیل تولید بود که توسط دولت به نهادهای مربوطه ابلاغ شده است و در تمامی استان ها کارگروه های تسهیل تولید فعال شده اند و جلسات مربوط به آن نیز برگزار می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین محورهای مطرح شده در این جلسات معمولا مشکلات مربوط به نقدینگی است که انتظار داریم نظام بانکی بیش از پیش از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت کند .

وی یادآور شد: اکتشافات معدنی در کشور در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است که تا آخر امسال عملکرد ما در این حوزه بیش از ۱۰ برابر عملکرد این حوزه در طی ۱۰ سال گذشته خواهد شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت، با بیان اینکه برای تولید لوازم خانگی و قطعات در این استان برنامه های ویژه ای داریم، گفت: در چند سال گذشته وارد کننده لوازم خانگی بودیم که برنامه داریم با افزایش تولیدات لوزام خانگی در کشور و استان آذربایجان‌شرقی این استان را به یکی از قطب های تولید لوازم خانگی در کشور تبدیل کنیم.

وی با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی ادامه داد: سعی می کنیم که مشکلات واحدها را به صورت قانونی حل و فصل کنیم

نعمت زاده با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای تولیدی استان گفت: برنامه هایی را در راستای نوسازی صنایع این استان از جمله شرکت ایدم در دستور کار خود داریم و در تلاشیم این شهر به قطب تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین نیز تبدیل کنیم.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۵۲۷۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.