۰

استیضاح‌ها مشکلی را از کشور حل نمی‌کند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
حجت‌الاسلام مجید انصاری در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: اصل استیضاح یکی از حقوق نمایندگان است و دولت تدبیر و امید نیز از ابتدا حرمت و جایگاه مجلس و نمایندگان را پاس داشته است.

وی افزود: به دستور رئیس جمهور و با توجه به اینکه ۹ نفر از اعضای کابینه سوابق از ۱تا۵ دور نمایندگی مجلس را داشتند سعی ما این بوده که تعامل سازنده‌ای را با مجلس برقرار کنیم و به حق نمایندگان احترام بگذاریم.

انصاری تصریح کرد: ولی تصور می‌کنم در چند ماه باقی مانده از عمر مجلس نهم که نمایندگان در اوج تجربه و بلوغ قانون‌گذاری هستند شاید مصلحت این باشد که از این فرصت برای تصویب لوایح و طرح‌های مهمی که در دستور و در نوبت قرار دارد استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق آماری که داریم حداقل ۱۱۰ طرح و نزدیک به ۷۵ لایحه مختلف که بعضی از آنها بسیار مهم است در نوبت کار مجلس قرار دارد، اظهار داشت: لایحه بودجه سال آینده به اضافه برنامه ششم هم در راه است این در حالی است که مجلس حداکثر شاید در خوشبینانه‌ترین فرض ۹۰ تا ۹۵ جلسه علنی دارد که حتما برای رسیدگی به اینها کافی نیست.

انصاری افزود: لذا درخواستم از نمایندگان محترم این است که موضوع استیضاح را از دستور کار خارج بکنند، استیضاح وقت زیادی را هم از دولت و هم از مجلس می‌گیرد به ویژه در شرایطی که بعد از توافق نامه دولت عزمش را جزم کرده و به دستور رئیس‌جمهور همه وزارتخانه‌ها برای سرعت بخشیدن به توسعه کشور مهیا شدند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار طرح در حوزه‌های مختلف آماده و مطالعه شده و وزارتخانه‌ها فرصت کافی می‌خواهند که به سمت اجرایی کردن اینها برای اشتغال مردم و توسعه کشور حرکت کنند.

انصاری افزود: شخصا فکر می‌کنم این استیضاح‌ها شاید خیلی مشکلی را از کشور حل نکنند بلکه مشکل‌ساز باشد البته اگر به جریان بیفتد ما طبق قانون عمل می‌کنیم و خدمت نمایندگان مجلس هستیم.

وی اظهار داشت: همین جا باید از لطف نمایندگانی که امضاهای‌شان را پس گرفتند و برخی استیضاح‌ها را منتفی کردند، از هماهنگی هیئت رئیسه محترم، تلاش‌های دکتر لاریجانی و به ویژه جلسات ویژه‌ای که آقای ابوترابی نایب رئیس محترم مجلس می‌گذارند تشکر کنم.

انصاری با بیان اینکه تلاش خود هیئت رئیسه مجلس، فراکسیون اکثریت و بسیاری از بزرگان مجلس هم بر این است که حتی‌المقدور استیضاخی مطرح نشود، گفت: حال که مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام نهادند اگر مجلس را مظهر خواست و خانه مردم بدانیم فکر می‌کنم همدلی و همزبانی حکم می‌کند که استیضاحی یا نداشته یا کم داشته باشیم.
کد مطلب : ۵۵۷۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.