۱
۰

ناسا کشف آب در مریخ را تائید کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۵
عكس‌هايي كه از مريخ به زمين رسيده بود كه در آنها به طور واضح دیده می شد که رگه های تیره روی یک سرازیری مريخ چگونه با فصل ها تغییر می‌کنند. این رگه ها با نام رگه های باز-رخدادگر شیب ها (recurrent slope linea) در ماه های گرم تر تا پایین شیب ها هم کشیده می شوند ولی طی فصل های سردتر ناپدید بودند.

دانشمندان ناسا اكنون اعلام كرده‌اند كه رگه‌هاي تيره به طور حتم آب جاري هستند كه در تابستان ديده شده و در زمستان مريخ محو مي‌شوند. اين مسئله مي‌تواند به معناي وجود نوعي حيات در سياره سرخ باشد. بايد توجه داشته باشيد كه آب كشف شده خالص نيست و نوعي نمك موجود در آن باعث مي‌شود كه اين آب بتواند در دماي معمول ۵۰ درجه سليوس زير صفر مريخ جاري باشد.

دانشمندان ناسا در اين نشست اعلام كردند كه هنوز براي اثبات وجود نوعي حيات بر روي مريخ زمان نياز است اما كشف آب نشان مي‌دهد كه اين مسئله ممكن است.
مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۵۹۶۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

نظرات شما
محسن نامور صدیق
۱۳۹۴/۰۷/۰۷ ۱۶:۳۳
با توجه به نوع و جنس سیاره مریخ وجود آب در این سیاره غیر محتمل نیست. با توجه به اینکه کاوشگر "کریوسیتی" که ماههاست در روی مریخ فرود آمده و موارد عجیب و غریبی را از این سیاره کشف و گزارش میکند، احتمال وجود حیات منحصر به فرد خود (علیرغم وجود سرمای شدید مریخی در این سیاره) وجود دارد. علائم و نشانه هائی از سطح مریخ عکسبرداری و مخابره شده که دانشمندان و کیهان شناسان را به وجود نوعی زندگی خاص مریخی امیدوار نموده است. با توجه به ظواهر امر و تلاش جدی اخیر برای شناخت هرچه بیشتر این سیاره و همچنین اطلاعات جدید بدست آمده، نشان میدهد که این سیاره تفاوتهای بسیار زیادی با سایر کرات منظومه شمسی دارد و به نوعی شباهت با زمین دارد اما از آنجائیکه دانشمندان فقط به اینگونه اطلاعات بسنده کرده و از روی آنها تئوری های وجود حیات را مطرح مینمایند لذا میبایست با تعمق و مطالعه بیشتر و همچنین ارسال هر چه سریعتر داوطلبان به سیاره مریخ (که ثبت نام از داوطلبان تحت عنوان "سفر بدون بازگشت به مریخ" انجام شده واکنون درحال بررسی وضعیت داوطلبان و نحوه ارسال ایشان به مریخ پیگیری میشود) اطلاعات ملموس تری نسبت به این سیاره بدست آورند تا بلکه پس از وقوف به حیات احتمالی، مریخ جایگزینی مطمئن برای نسلهای آینده بشر گردد.
کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.