۰

اعلام فهرست 9 فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی

تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
از میان ۸۰ فیلم واجد شرایط معرفی شده برای رقابت در رشته‌ی بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار ۹ فیلم به دور بعدی رقابت راه یافتند تا در مرحله بعد نامزدهای نهایی از میان آن‌ها برگزیده شوند. هفت فیلم اروپایی، یک فیلم از آمریکای جنوبی و یک فیلم از خاورمیانه کفه ترکیب فیلم‌های فهرست نامزدها را کاملا به سمت اروپا سنگین کرده است.

«عهد کاملا جدید» به کارگردانی ژاک ون‌دورمل از بلژیک، «آغوش مار» به کارگردانی کایرو گوئرا از کلمبیا، «یک جنگ» به کارگردانی توبیاس لیندهلم از دانمارک، «شمشیرباز» به کارگردانی کلاوس هارو از فنلاند، «موستانگ» به کارگردانی دنیز غمزه ارغوان از فرانسه، «هزارتوی دروغ‌ها» به کارگردانی گیلیو ریکیارلی از آلمان، «پسر شائول» به کارگردانی لازلو نمش از مجارستان، «ویوا» به کارگردانی پدی برثناچ از ایرلند و «ذیب» به کارگردانی ناجی ابونوار از اردن، ۹ فیلم حاضر در فهرست کوتاه آکادمی هستند.

در فرایند رای‌گیری برای انتخاب این ۹ نامزد، یک کمیته شامل چند صد عضو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از اواسط اکتبر تا ۱۴ دسامبر فیلم‌های معرفی شده برای شرکت در رشته‌ی بهترین فیلم خارجی زبان را می‌بینند.

فهرست کوتاه نامزدهای بخش فیلم‌های خارجی از شش فیلم منتخب این کمیته به علاوه سه اثر به انتخاب کمیته اجرایی شاخه فیلم‌های خارجی آکادمی شکل می‌گیرد. فهرست نامزدهای نهایی این رشته به همراه نامزدهای نهایی دیگر رشته‌ها پنجشنبه ۱۴ ژانویه اعلام خواهد شد.

همانند سال‌های گذشته برخی از فیلم‌های برجسته‌ی حاضر در این رقابت از سوی آکادمی نادیده گرفته شدند که یکی از آن‌ها فیلم «محمد رسول‌الله ص» به کارگردانی مجید مجیدی بود. «آدمکش» از تایوان، «کبوتری برای تامل در باب هستی بر شاخه نشست» از سوئد، «قوچ‌ها» از ایسلند و «شب بخیر مامان» از اتریش دیگر فیلم‌های مطرح نادیده گرفته شده‌ی این دوره‌ اسکار بهترین فیلم خارجی هستند.

مراسم هشتاد و هشتمین دوره‌ی جوایز اسکار ۲۸ فوریه‌ی سال ۲۰۱۶ در دالبی تئاتر هالیوود برگزار خواهد شد.

منبع : ورایتی / ۱۷ دسامبر
مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۶۶۷۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.