۰

لغو تحریم‌ها هیچ تاثیری در بازار IT ندارد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹

سید محمد مهدی میر مهدی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه درباره تاثیر لغو تحریم ها و اجرای برجام بر بازار IT  ضمن تاکید بر عدم تاثیر تحریم ها بر این بازار به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تراز گفت: ما عموما در طول این سال ها علاوه بر اینکه تحریم ها را دور می زدیم بیشترین کالاهای مورد نیاز خودمان را نیز از کشورهای منطقه و با واحد درهم تامین می کردیم.
وی در ادامه افزود: به دلیل عدم استفاده از سیستم بانکی در معاملات ما، تحریم های غرب بر کشورمان تاثیر چندانی نداشته و طبیعتا با لغو این تحریم ها نیز اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
میرمهدی با اشاره به رکود موجود در تمام بازار و اصناف مختلف اظهار داشت: متاسفانه در چند سال اخیر کالاهای مربوط به IT از سبد خانوار خارج شده و امروز صرفا تبدیل به کالاهایی شده است که مردم در صورت نیاز و ضرورت اقدام به خریداری آن می کنند. رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه درباره وضعیت این بازار در گذشته خاطرنشان کرد: در گذشته مردم مرتبا برای به روز کردن، ارتقا و تعویض کالاهای خود به بازار IT  مراجعه می کردند اما در چند سال اخیر سهم این بازار از درآمد خانوار به حداقل خود رسیده است.
وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم تصریح کرد: با افزایش هزینه های خانوار مردم بیشتر به فکر تامین کالاهای اولیه و روزمره خود بوده و بازار IT  و کالاهای مشابه آن در اولویت های مردم قرار ندارند. میرمهدی در باره نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن در بازار IT افزود: نوسانات افزایشی نرخ ارز باعث ایجاد نوسان در قیمت ها و افزایش دو چندان قیمت کالاهای فوق شده است.


این فعال حوزه IT  با انتقاد از فضای ایجاد شده در جامعه و انتظارات پسا برجام اظهار داشت: متاسفانه فضایی در جامعه و بازار شکل گرفته است که عده ای گمان می کنند بعد از اجرای برجام همه چیز رایگان خواهد شد در حالیکه شما مطمئن باشید حداقل در این حوزه اتفاق خاصی به لحلاظ کیفیت و قیمت نخواهد افتاد. وی با اشاره به عدم کاهش نرخ ارز به تراز گفت: امیدواریم در آینده اتفاقات مثبتی رخ دهد چرا که در غیراین صورت و با ادمه روند موجود و عدم کاهش نرخ ارز افزایش خرید مردم و خروج بازار از رکود مشکل است.
میرمهدی درباره پرفروش ترین محصول در حوزه IT خاطرنشان کرد: در حال حاضر تبلت فروش بیشتر و بهتری نسبت به سایر کالاها داشته که دلیل اصلی آن نیز کارایی مشابه این کالا با لپ تاب و قیمت ارزان تر و حمل راحت تر آن است.
کد مطلب : ۶۹۳۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.