۰

«اسدالله عمر خیل» به عنوان والی قندوز افغانستان تعیین شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
«اسدالله عمر خیل» به عنوان والی قندوز افغانستان تعیین شد
«سید ظفر هاشمی» معاون سخنگوی رییس جمهور در صفحه‌ای تویتر خویش نوشته است «اسدالله عمر خیل» از سوی « اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان به عنوان والی جدید قندوز تعیین شده است. 
«جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، نیز در تویتر خویش نوشته است : در تعیین اسدالله عمر خیل به عنوان والی قندوز،اشرف غنی و عبدالله با یکدیگر توافق کرده اند.
ولایت قندوز در ششم مهر ماه امسال به دست طالبان سقوط کرد و در آن هنگام «عمر صافی» والی سابق این ولایت در تاجیکستان بسر می برد. بعد از چند روز،این شهر در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی دوباره از کنترل طالبان خارج شد. «عمر صافی» توسط اشرف غنی از سمتش برکنار شد.
از آن زمان تاکنون این ولایت به صورت سرپرست اداره می‌شود و علت تاخیر در تعیین والی جدید برای این ولایت اختلاف نظر میان سران دولت افغانستان اعلام شده است.
 اسدالله عمر خیل والی جدید قندز یکی از اعضای جمعیت اسلامی است و با «برهان الدین ربانی» رهبر فقید این حزب رابطه نزدیک داشته است.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۷۱۱۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.