۱
۰

شهربانو اماني : ما هم تجربه پارلمانی نداشتیم اما مجلس ششم از بهترین مجالس بعد از انقلاب شد

امیدهای مجلس دهم در حوزه زنان و خانواده
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۵
شهربانو اماني : ما هم تجربه پارلمانی نداشتیم اما مجلس ششم از بهترین مجالس بعد از انقلاب شد
عصر تعادل:«شهربانو اماني»، مشاور رئيس سازمان بهزيستي می گوید: زنان در مجلس دهم، نسبت به دوره‌هاي قبلي موفق‌تر بوده‌اند و به احتمال زیاد اين دوره، سرآغاز فعاليت‌هاي جديدي در زمينه زنان و خانواده است.
 شهربانو اماني در گفت و گو با عصر تعادل ، با بيان اينکه آغاز به کار دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، هشتم خرداد است، افزود: زنان در اين دوره بسيار جدي‌تر از دوره‌هاي قبل، وارد گود مبارزات انتخاباتي شده و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادند. وی در ادامه افزود: از همان ابتدا وقتي بحث حضور زنان در انتخابات شد، گروه‌هاي فعال حوزه زنان با دعوت از زنان فرهيخته و فعالان اجتماعي، رکورد جديدي در تاريخ نام‌نويسي زنان براي انتخابات مجلس، ثبت کردند.
به گزارش عصر تعادل ، عضو هيات رئيسه مجلس ششم،  با اشاره به اينکه زنان نگاه سياسي کمتري به موضوعات دارند، افزود: زنان جمعيتي هستند که با محدوديت‌هاي بيشتري در جامعه مواجه بوده و هستند به همين دليل صرف نظر از نگاه‌هاي سياسي، به وجود آوردن وحدت در ميان آنها، راحت‌تر است. او گفت: ما در نشست‌هاي «زنان و انتخابات» به ويژه پنجمين نشست که از سوي جمعيت زنان نو انديش مسلمان قبل از انتخابات  برگزار شده بود، يا در جلسات مجمع زنان اصلاح‌طلب، به اين استراتژي که «30 درصد ليست‌ها بايد سهم زنان باشد» رسيديم و آن را همه جا مطرح کرديم. در دوره پيش از انتخابات و مرحله ثبت‌نام نيز با اين رويکرد از  تمام زنان فرهيخته و فعالان اين حوزه، دعوت کرديم تا در انتخابات ثبت نام کنند. در آن زمان، بخشي از فعاليت خودمان را بر استان‌ها و شهرستان‌ها، متمرکز کرديم که نتيجه خوبي هم حاصل شد.
اماني به حضور زنان در تمام مراحل برگزاري انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و افزود:  تمام اين تلاش‌ها، با اينجا رسيد که رکورد ورود 18 زن به مجلس شوراي اسلامي، ثبت شد و بنابراين هم در زمان نام‌نويسي و هم در ورود زنان به مجلس شوراي اسلامي، رکورد جديدي ثبت شد. تمام اين نشانه‌ها مي‌گويد که مجلس دهم، از نظر توجه به حوزه زنان و خانواده مجلس خوبي خواهد بود.
به گزارش عصر تعادل ،عضو هيات رئيسه مجلس ششم در  مواجهه با اين موضوع که برخي معتقدند حضور زنان بي‌نام و نشان و احتمالا کم‌تجربه، شايد به ضرر ترکيب مجلس باشد،‌گفت: من با اين نتيجه‌گيري و نظر مخالفم زيرا خود ما هم زماني که به مجلس ششم راه يافتيم و به اتفاق خانم جلودارزاده نخستين زنان عضو هيات رئيسه بوديم، در بدو ورود به مجلس، تجربه پارلماني نداشتيم اما ديديد که مجلس ششم به ويژه در زمينه موضوعات مربوط به زنان يکي از بهترين مجالس بعد از انقلاب اسلامي بود.        
کد مطلب : ۷۵۹۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

نظرات شما
زهرا
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۲:۰۴
خانم شهربانو امانی شما نگاهتون به زنان کارمند محیط زیست چگونه بود چرا از شما شکایت کردند سه سال شما مشاورید چیکار کردید که دارید از زنان مجلس دفاع میکنید اونها از شما بهتر کار میکنند نیازی به دفاع شما ندارند
کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.