۰

​کرملین، فیلم اسنودن را ستود

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵
به گزارش عصر تعادل، سخنگوی کاخ کرملین از مردم دعوت کرد تا فیلم الیور استون درباره ادوارد اسنودن افشاگر آژانس امنیت ملی را تماشا کنند. اسنودن از سال 2013 در روسیه در تبعید به سر می برد.

دمیتری پسکوف گفت فیلم اسنودن  را که این هفته در آمریکا و روسیه و در ماه اکتبر در بریتانیا نمایش داده می شود باید هر فردی ببیند که می خواهد حقیقت مردی را بداند که اطلاعات سری را با یاری آزانس های خبری مختلف از جمله گاردین افشا کرد.

«فیلم نامه بی نظیری دارد و آنچه خیلی اهمیت دارد فیلم بیشتر شبیه یک مستند است.این فرصت بی نظیری برای همه است تا آگاهی پیدا کنند دقیقا چه اتفاقی افتاد. اسنودن را باید دید.» این سخنان را خبرگزاری ریا نوستی منتشر کرده است. پسکوف –که از سال 2012 سخنگوی مطبوعاتی ولادیمیر پوتین بوده- اضافه کرد که به نظرش فیلم بالاترین کیفیت را دارد. » نسخه ای که در روسیه به نمایش در می آید 4 دقیقه طولانی تر از نسخه آمریکایی است، با این وجود مشخص نیست این 4 دقیقه چه چیزی را نمایش می دهد. در فیلم که خود ادوارد اسنودن در نماهای پایانی حضور دارد؛ جوزف گوردون لویت در نقش اصلی، شایلین وودلی در نقش همراه زندگی او، ملیسا لئو در نقش لورا پویتراس، زاخاری کوینتو و تام ویلکنسین در نقش روزنامه نگارانی که به ادوارد در روایت داستانش کمک می کنند؛ حضور دارند.

این هفته اسنودن در تورنتو به نمایش درآمد وبا نقدهای متفاوتی روبه رو شد. ای .او.اسکات فیلم را یک مشارکت احترام آمیزو جذاب برای ثبت تصویری زمانه گیج کننده ما خواند. در حالی که بنجامین لی منتقد گاردین که فیلم را خیلی نپسندید می نویسد تقریبا  تمام تصمیمات کارگردانی ،زندگی اسنودن را سنتی تر نمایش می دهد و در نتیجه عمده صحنه ها ساختار بی حس و حال دارند.»

اسنودن را کیران فیتجرالد و استون براساس کتاب زمان اختاپوس وکیل روسی اسنودن آناتولی کوچرنا و کتاب پرونده های اسنودن نوشته اند. کدام دوم از سری کافه کتاب نشر میلکان، برگردان ارغوان اشتری، منتشر شده، که برای خرید آن، می‌توانید به کافه سینما ای میل بزنید.
کد مطلب : ۸۲۲۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.