۱
۰

جلاد داعش کیست؟

«تعادل» به معرفی قاتل حرفه​ای داعش "Jihadi John" می پردازد
تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۱
جلاد داعش کیست؟
جان جهادی ملقب به جلاد داعش چندی است در صدر اخبار اعمال وحشیانه تروریست های تکفیری سوریه و عراق قرار گرفته است. تعادل نیوز به معرفی جان جهادی میپردازد.

جان جهادی لقبی است که رسانه های تکفیری به وی داده اند. جان اسم مستعار وی از اعضای گروه راک انگلیسی "بیتلز" به نام "جان لنون" برگرفته شده است. طبق گفته گروگانان آزاد شده گروه تحت نظر وی با نام بیتلز شناخته می شود. دیگر اعضای این گروه هم «پل»، «جورج» و «رینگو» نامگذاری شده‌اند که نام آنها به ترتیب پل مک‌کارتنی، جرج هریسون و رینگو استار گرفته شده است.


پس از انتشار ویدئوهای منتسب به وی در بریدن سر دو خبرنگار آمریکایی، سازمان جاسوسی اف بی ای به کمک دیگر دستگاه های اطلاعاتی توانست هویت این مرد سیاه پوش را فاش کند. به دلیل مسائل امنیتی هویت وی توسط سازمان اف بی ای آشکار نشده است اما بر اساس ویدئوهای منتشره لهجه وی بریتانیایی است.


تاکنون وی متهم به سر بریدن پنج غیر نظامی خارجی در سوریه شده است. جیمز فولی و استیون ساتلوف (دو خبرنگار آمریکایی) و دیوید هاینس و آلن هنینگ ( دو مددکار انگلیسی) از قربانیان وی به شمار می روند که به طرز فجیع در بیابان های سوریه سر بریده می شوند.
 
در آخرین ویدئو از وی او با لباس مشکی و روبند به همراه سربازان داعش، پیتر کاسینگ و 15 سرباز سوری به محلی منتقل می کنند. پس از تهدید کامرون به قصابی مردم انگلیس در شهرهای این کشور کاسینگ و 15 سرباز سوری را سر میبرد.

کاخ سفید با انتشار بیانیه ای صحت این ویدئو و هویت کاسینگ را تایید می کند. شایان ذکر است تشکیل ائتلاف علیه حکومت اسلامی پس از انتشار ویدئوی سربریدن خبرنگاران آمریکایی تشکیل شد.
مرجع : بی بی سی
کد مطلب : ۸۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

نظرات شما
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۷ ۰۸:۰۳
چقدر اینا وحشین خدایا
کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.