۹
شب گذشته در ایستگاه مترو حقانی اتفاق افتاد؛

ساماندهی دست‌فروشان مترو با طعم فلفل!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹
به گزارش خبرنگار اجتماعی «تعادل»، شب گذشته در ایستگاه مترو حقانی مأموران مترو که از سوی شهرداری موظف به ساماندهی و جمع‌آوری دست‌فروشان در روزهای پایانی سال شده‌اند، با دست‌فروشان زن درگیر شدند و در ادامه درگیری و با بالا گرفتن بحث، با اسپری فلفل به جان آنان افتادند.

دست‌فروشان زن این‌قدر ترسیده بودند که با خبرنگار ما که در حال عکاسی با موبایل از این صحنه بود برخورد فیزیکی کردند. این اقدام دست‌فروشان ازآنجا رخ داد که آنان به گمان اینکه خبرنگار ما همچون مأموران قصد آسیب‌رسانی به این زنان را دارد این حرکت را انجام دادند.

پس از حمله مأموران این زنان به دلیل سوزش چشم توانایی تشخیص مقصران و باعث‌وبانی این ماجرا را نداشتند و به هرکسی که به آنان نزدیک می‌شد درحالی‌که اشک از چشمانشان سرازیر می‌شد، حمله می‌کردند. این واقعه باعث شد سکوی متروی حقانی برای دقایقی جوی ملتهب را تجربه کند.

این در حالی است که در روزهای گذشته خبری مبنی بر ساماندهی دست‌فروشان مترو از سوی شهرداری منتشر شد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، محسن نایبی اعلام کرده بود که در طرح جدید شرکت بهره‌برداری متروی تهران همه مسائلی که باید نسبت به دست‌فروشان لحاظ شود در نظر گرفته‌شده است و این در حالی است که این طرح در جهت ساماندهی افراد دست‌فروش و توجه به حقوق مسافران متروی تهران است.

آیا ساماندهی این افراد که به‌نوعی زخم‌خورده‌ی آسیب‌های اجتماعی و معضلات بیکاری به شمار می‌آیند با توسل به‌زور و استفاده از اسپری فلفل امکان‌پذیر است؟ یا اینکه باید دوباره شاهد صحنه دل‌خراش خودکشی مرد دست‌فروشی که خود را به زیر قطار انداخت باشیم؟
کد مطلب : ۳۰۱۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.