۵
سامان سالور در گفتگو با «تعادل»:

اردنی‌ها برای دیدن «برف» صف کشیدند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
اردنی‌ها برای دیدن «برف» صف کشیدند
«سامان سالور» کارگردان سینما که این روزها فیلم سینمایی «تمشک» را روی پرده دارد، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی و هنری «تعادل»، گفت: «هفته فیلم‌های ایرانی در امان» چندی پیش به پایان رسید و فیلم‌های «برف»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، «آمین خواهیم گفت»، «ردکارپت» و «به خاطره پونه» در این هفته به نمایش رسیدند.

وی ادامه داد: از تمامی فیلم‌های فوق به‌ویژه فیلم «برف» استقبال قابل‌توجهی شد و بحث و گفتگوهای چندین ساعته درباره این اثر، با فیلم دوستان اردنی داشتم. جالب است بدانید حاضران در جلسه نقد و بررسی این فیلم از تمامی جوایز جهانی آن مطلع بودند و خبرهای پیرامونش را دنبال می‌کردند.

سالور افزود: اردنی‌ها با دیدن فیلم‌های فوق به جریان نو، مستقل و جوانِ سینمای ایران علاقه‌مندتر شدند و اخبار و اطلاعات سینمای ما را با جزئیات دنبال می‌کنند.

کارگردان تمشک با تأکید بر آنکه کشورهای خاورمیانه به‌شدت سعی دارند صاحب سینما شوند، ادامه داد: آن‌ها برای ارتباط با سینمای ایران و استفاده از تجربیات کشورهای مانند ما که صاحب سینما هستند، تمام تلاش خود را می‌کنند.

یادآور می‌شود؛ سامان سالور پس از فعالیت گسترده در حوزه سینمای مستند و کوتاه تاکنون فیلم‌های بلند تمشک، سیزده ۵۹، آمین خواهیم گفت، ترانه تنهایی تهران، چند کیلو خرما برای مراسم تدفین و ساکنین سرزمین سکوت را ساخته است. این کارگردان با فیلم‌نامه فیلم تمشک کاندید سیمرغ سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد.

همچنین فیلم سینمای برف به کارگردانی «مهدی رحمانی» و تهیه‌کنندگی مشترک «سعید عصمتی» تاکنون در بخش مسابقه جشنواره‌های متعددی ازجمله شانگهای، مسکو، دبی، مونترال، سائوپائولو، بمبئی و.... حضورداشته است.
کد مطلب : ۲۸۲۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.