۱۴
هما روستا در گفتگو با «تعادل»؛

امسال لحظه سال تحویل تنها نیستم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
امسال لحظه سال تحویل تنها نیستم
«هما روستا» بازیگر عرصه تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار «تعادل» در پاسخ به این سؤال که این روزها مشغول چه‌کاری هستید، گفت: این روزها مشغول خانه‌تکانی هستم و مثل مابقی مردم ایران زندگی کردن را تجربه می‌کنم.

شاید این کارها به‌ظاهر مهم نباشند اما لازمه یک زندگی هستند. این کارها به زندگی هر انسانی جان می‌دهد و به‌نوعی پاشنه آشیل او برای شروع و آغازی دوباره است.

تعطیلات عید را معمولاً در ایران می‌گذرانم، حالا یا در شمال یا در جنوب. هرسال هم حتماً سفره هفت‌سین می‌اندازم، چه تنها باشم و یا کنار دوستانم.

از زمانی که آقای سمندریان فوت کردند برخی مواقع لحظه سال‌ت حویل تنها بودم و گاهی هم‌ خانه خواهر ایشان رفتم. گاهی جمع‌مان دو نفره بوده و گاهی هم چندین نفر در کنار هم‌سال را تحویل کردیم. خُب زندگی همین است دیگر. امسال خواهرم از آلمان می‌آیند و من سال‌ تحویل تنها نیستم.

اما اگر دلتان می‌خواهد سر از کارهای مهم من هم درآورید باید بگویم؛ مشغول تدارک مراسمی برای تولد مرحوم سمندریان در اردیبهشت‌ماه هستیم.

کارهای مانند گرفتن سالن و... تدارک این تولد و هماهنگی‌ها کار سختی ست. می‌خواهم مکان بسیار زیبایی را پیدا کنم و این هماهنگی‌ها برای پذیرایی از ۳۰۰ مهمان زمان‌بر و سخت است. البته دوستان خیلی خوبی دارم که من را کمک می‌کنند و تنها نیستم.

ما هرسال برای روز تولد آقای سمندریان مراسمی تدارک می‌بینیم و روز فوت را خودمان تنها خانوادگی برگزار می‌کنیم.

این هنرمند نام‌آشنا در پایان این گفتگوی کوتاه گفت: من برای همه جوانان دعا می‌کنم اما این جوانان هستند که باید برای ما دعا کنند.

هما روستازاده ۱۳۲۵ در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، کارگردان و مترجم دارای مدرک فوق‌لیسانس از دانشکده هنرهای دراماتیک بخارست است. روستا در چندین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر کاندید دریافت سیمرغ بلورین و لوح زرین بوده شده است.

او سال ۱۳۴۹ به ایران بازگشت و در رشته شیمی مشغول به تحصیل شد اما آن را نیمه‌تمام گذاشت. اولین حضور او در سینما با فیلم «دیوار شیشه‌ای» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان در سال ۱۳۵۰ رقم خورد.

در سال ۱۳۵۱، هما روستا که در دانشکده هنرهای دراماتیک مشغول تدریس بود، نمایش «باغ‌وحش شیشه‌ای» تنسی ویلیامز را با بازی دانشجویان آن دانشکده کارگردانی کرد.

وی که در این سال‌ها فعالیت‌های بسیاری در حوزه تئاتر  و سینما داشته است. سال ۱۳۸۰ در مجموعه «خاک سرخ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی بازی کرد. در سال ۱۳۸۳ نمایش «زمستان»، نوشته امید سهرابی را به روی صحنه برد و در ۱۳۸۴ نیز نمایش «سانتاکروز» ماکس فریش را با ترجمه‌ای از خودش کارگردانی کرد. دیگر نمایش او «آنتیگون در نیویورک» نام دارد که در سال ۱۳۸۶ آن را بر روی صحنه برد.

بازگشت مجدد روستا به تلویزیون با سریال «ترانه مادری» در سال ۱۳۸۷ رقم خورد. با پایان یافتن بازی هما روستا در این سریال او در تدارک سفر به بلاروس همراه با گروه نمایش «آنتیگونه در نیویورک» شد. هما روستا که با حمید سمندریان، کارگردان تئاتر ازدواج‌کرده بود؛ و استاد سمندریان ۲۲ تیرماه ۱۳۹۱ درگذشت.
کد مطلب : ۳۲۰۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.