۱
«عضو کمیسیون اقتصادی مجلس» در گفتگو با تعادل مطرح کرد:

استانی شدن انتخابات، زمینه ارتقا جایگاه نظام پارلمانی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
استانی شدن انتخابات، زمینه ارتقا جایگاه نظام پارلمانی
حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تعادل» درباره ارائه طرح استانی شدن انتخابات مجلس از سوی نمایندگان خاطرنشان کرد: اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس در انتخابات آینده به‌طور حتم سبب خواهد شد تا هزینه‌های انتخاباتی به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کند و زمینه برای ارتقای جایگاه نظام پارلمانی در کشور فراهم شود.

وی بابیان اینکه نظارت بر قانون‌گذاری یکی از وظایف اصلی وکلای مردم است تأکید کرد: در شرایط امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس به دلیل مشغله کاری خود در حوزه‌های انتخابیه از پرداختن به مسائل کلان و ملی کشور غافل مانده‌اند لذا به‌طور حتم تحقق این طرح در راستای تحقق مطالبات ملی کشور نقش تأثیرگذاری خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: به‌طور صریح و شفاف مشخص است که اجرای این طرح در شرایط فعلی با معایب و نواقصی روبه‌رو است که نمایندگان باید درراستای حل آن وارد عمل شوند.

باقری خاطرنشان کرد: برای مقابله با مشکلات قومی و مذهبی در برخی از نواحی کشور انتظار می‌رود تبصره و موادی به این طرح اضافه شود تا مردم نسبت به اجرای این طرح رضایت کامل داشته باشند.

وی تأکید کرد: اجرایی طرح استانی شدن انتخابات در بالا بردن سطح کیفی انتخابات و جایگاه نمایندگان مجلس تأثیر بسزایی خواهد داشت.
کد مطلب : ۳۸۷۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.