۲
گفتگوی تعادل با «عضو جامعه روحانیت مبارز»:

مردم شرایط حضور مجدد نمایندگان بی‌تفاوت را فراهم نخواهند کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
مردم شرایط حضور مجدد نمایندگان بی‌تفاوت را فراهم نخواهند کرد
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تعادل» درباره تعلل نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به بررسی عملکرد کاری برخی از وزرا گفت: انتظار می‌رود با توجه به شرایطی که در حال حاضر در کشور به‌خصوص در برخی حوزه‌ها وجود دارد نمایندگان مجلس نسبت به تحقق مطالبات مردم در خانه ملت تلاش ویژه‌ای را به کار ببندد.

وی افزود: کسانی که امروز به‌عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قوه مقننه حضور دارند باید به تعهد کاری خود درزمینهٔ توجه به درخواست‌های مردم پایبند باشند و بر اساس وجدان کاری اقدامات شایسته و به‌جایی را در جهت تحقق خواسته‌های مردم انجام دهند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: پرسش و پاسخ از وزرا نمایندگان و حتی استیضاح آن‌ها امری قانونی و طبیعی در مجلس شورای اسلامی است لذا انتظار می‌رود نمایندگان مجلس بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه ملاحظه سیاسی و منفعت‌طلبی در این حیطه وارد عمل شوند.

ابراهیمی تأکید کرد: اگر نمایندگان مجلس طی ماه‌های گذشته بخواهند نسبت به اتفاقاتی که در فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور رخ می‌دهد بی‌تفاوت باشند به طورحتم مردم شرایط را برای حضور مجدد آن‌ها در خانه ملت فراهم نخواهند نکرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان ملت طبق وظیفه شرعی و قانونی خود باید در جهت خواسته‌های مردم از هرگونه باندبازی و منفعت‌طلبی در حیطه کاری خود پرهیز کنند لذا طرح سؤال از وزرا و مسئولین دولتی و یا استیضاح آن‌ها به دلیل عملکرد ضعیف کاری امری طبیعی است که در صورت ناکارآمدی وزیر و یا مسئول خاصی باید از سوی نمایندگان به کار گرفته شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: مجلس عرصه جولان باندبازی‌های سیاسی و منفعت‌طلبی نیست لذا توجه به مطالبات مردم باید از سوی نمایندگان در دستور کار قرار گیرد تا فضا برای ایجاد اعتماد متقابل میان مردم و نمایندگان فراهم شود.

ابراهیمی تصریح کرد: تعلل درروند سؤال و یا استیضاح وزرا از سوی نمایندگان امری غیرقانونی است و فضا مجلس را به فضایی خنثی تبدیل می‌کند لذا انتظار است نمایندگان برای حفظ جایگاه خود در قوه مقننه اقدامات و خواسته‌های مردم را عملیاتی کنند و در این راستا تمامی اقدامات لازم را انجام دهند.
کد مطلب : ۳۹۳۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.