۰

دیدار هیأت دیپلماتیک چینی با امیدوار رضایی

تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۲
به گزارش عصر تعادل، هیاتی متشکل از معاون وزیر سازمانی حزب حاکم چین و مدیران کل این حزب که به دعوت مجمع تشخیص مصلحت نظام به تهران آمده اند، عصر روز شنبه 25 دیماه در محل مجلس شورای اسلامی با دکتر امیدوار رضایی معاون قوانين مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
 
در این دیدار که با حضور «علی اکبر سیبویه»، مدیرکل امور روابط بین الملل دبیرخانه مجمع  برگزار شد، «چی یو» معاون وزارت سازمانی حزب کمونیست چین، «ژانگ جیانگ وی» معاون مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا و «یو وی» مدیرکل بخش خلیج فارس اداره کل غرب آسیا و شمال آفریقا و جمعی از مدیران امور بین الملل حزب حاکم چین، در جریان روند قانونگزاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین و دیگر فعالیت های جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با فساد قرار گرفتند.
 
در ابتدای این دیدار معاون وزارت سازمانی حزب حاکم چین با ابراز تسلیت از سوی حزب، دولت و مردم چین به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر عظیم الشان و مردم ایران، مراتب همدردی خود را با خانواده و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد.
 
دکتر امیدوار رضایی هم با تشکر از این ابراز همدردی گفت: حقیقتا درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای ما ناگوار بود و از بابت تسلیت شما و پیام دولتمردان چین از شما سپاسگزاریم. همچنین جا دارد از دوستی و همراهی دولت و مردم چین با ملت بزرگ ایران در روزهای سخت تحریم تشکر کنم.
 
وی افزود: برای ما توسعه رابطه با چین، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با وجود توافق ها و تفاهم های خوب در بین دو کشور، معتقدیم که سطح روابط و همکاری های ما، بیش از مبادلات و همکاری های فعلی قابل ارتقاء است. همچنین مایل هستیم در مجلس شورای اسلامی، تجربیات موفق شما را در موضوع مبارزه با فساد مطالعه و از این تجربیات در تدوین قوانین خود استفاده کنیم. 
 
«چی یو» معاون وزارت سازمانی حزب کمونیست چین  در این دیدار گفت: روابط دو ملت ایران و چین، روابطی تاریخی و ریشه دار است و این ارتباطات پس از سفر سال گذشته رئیس جمهور چین به ایران، با اولویت بیشتری دنبال می شود. ما ایران را کشوری بزرگ و موثر در منطقه و صاحب جایگاه در میان کشورهای اسلامی می دانیم و خواهان گسترش روابط ایران و چین، بویژه پس از برجام هستیم. چین حامی و همراه ملت ایران در دوران تحریم های اقتصادی بوده و اینک نیز تمایل دارد در سازندگی و توسعه جمهوری اسلامی، نقش آفرینی کند.
کد مطلب : ۱۰۶۸۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.