۰

دما در بیشتر مناطق ایران ٤ درجه افزايش يافت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۹
مسعود حقیقت گفت: از امروز (۲۶ تیرماه) تا شنبه (۳۰ تیرماه) به استثنای نواحی غربی و جنوبی کشور شامل آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، خوزستان، ایلام، لرستان، هرمزگان و جنوب کرمان در سایر مناطق کشور به ویژه شمال شرق میانگین دما نسبت به بلندمدت تا چهار درجه بیشتر خواهد شد.
او در مورد شرایط دمایی کشور از پایان تیرماه نیز تصریح کرد: از ۳۱ تیرماه تا ۱۳ مرداد ماه دمای بیشتر مناطق کشور مشابه هفته پایانی تیرماه خواهد بود و همچنان میانگین دمای چهار درجه نسبت به مدت مشابه بلندمدت افزایش می‌یاید.
مسافران و کشاورزان حاشیه جنگل‌ها مراقب آتش‌سوزی باشند
معاون شبکه پایش سازمان هواشناسی در ادامه نسبت به وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع هشدار داد و تاکید کرد: با توجه به افزایش دما توصیه می‌شود مسافران و کشاورزان حاشیه جنگل‌ها حتی المقدور از روشن کردن آتش خودداری کنند و اگر هم آتشی روشن کردند هنگام ترک محل از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.
حقیقت که مسئولیت اداره هواشناسی کشاورزی را هم برعهده دارد، گفت:‌ با توجه به افزایش دما، طی دو هفته آتی، کشاورزان سعی کنند که آبیاری شبانه را در اولویت قرار دهند و با توجه به امکان قطعی برق در موتورپمپ‌های کشاورزی مراقب محصولات خود باشند.
این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان توصیه کرد که کشاورزان طی سه هفته آینده، محلول‌پاشی را در ساعات خنک روز انجام دهند همچنین در گاوداری‌های شیرده مراقب مه‌پاش و وسایل خنک‌کننده باشند.
کد مطلب : ۱۴۰۸۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.