۰

اقتصاد، رکن اساسی پیشرفت و رفاه هر کشور است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۱
اقتصاد، رکن اساسی پیشرفت و رفاه هر کشور است
به گزارش عصر تعادل،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اساسا اقتصاد می‌تواند یک اقتصاد عادلانه و سالم و موجب پیشرفت همه جانبه جامعه باشد و یک اقتصاد ناسالم و آلوده و بیمار به اسم این اقتصاد را در برداشت از تعالیم قرآن اقتصاد طاغوتی نامگذاری می‌کنیم.
وی با بیان اینکه «ما اقتصاد طاغوتی داریم و طاغوت اقتصادی» ادامه داد: واژه طاغوت مبالغه‌ای از طغیان است که طغیان به معنی مرز میانه حق و عدالت است. هر اقتصادی که از حد و مرز اعتدال و سلامت و حق و عدالت تجاوز کند اقتصاد طاغوتی نام دارد و طاغوت اقتصادی کسانی‌اند که این حدود و مرزها را می‌شکنند.
وی افزود: امروز استکبار برای از پا در آوردن نظام جمهوری اسلامی توان خود را متمرکز کرده که به اقتصاد کشور ضربه وارد کند و از طریق اقتصاد کشور را زمین‌گیر کند. تحریم‌هایی که سال‌ها استکبار بر این کشور تجویز کرده برای این است که از این طریق بتواند ضربه کاری خود را به نظام وارد کند.
کد مطلب : ۱۱۱۰۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.