۰

خاطره بازی نیکبخت و بادامکی با "آقای گل"

تاریخ انتشار
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
خاطره بازی نیکبخت و بادامکی با "آقای گل"
به گزارش عصرتعادل، خداحافظی رضا عنایتی از دنیای فوتبال بعد از سال‌ها حضور مستمر و البته موفق سبب شد تا به سراغ هم‌شهری‌ها و هم‌بازیان سابقش برویم و از آن‌ها در خصوص آقای گل تاریخ لیگ برتر ایران بپرسیم. «حسین بادامکی» و «علیرضا واحدی نیکبخت» دو ستاره پرسپولیسی و استقلالی فوتبال ایران در خصوص رضا عنایتی خاطرات شیرینی نقل کردند:

قراری که به هم خورد

علیرضا نیکبخت در خصوص خاطرات مشترکش با رضا عنایتی گفت: پیش از دربی ۵۹ با رضا عنایتی قرار گذاشتیم تا در صورتی که موفق شد گلزنی کند شادی پس از گل خاصی داشته‌ باشیم. برای این کار تمرین هم کرده‌ بودیم تا آماده باشیم. ۱۴ آبان ۸۴ شد و دربی در نیمه اول بدون گل به اتمام رسید. در نیمه دوم و در همان اوایل بازی روی ارسال فرزاد مجیدی، عنایتی گل زد اما تا رفتم به سمتش که شادی بعد از گل را انجام دهیم، به واسطه استرس و فشار بازی به کل فراموش کرد و شادی گل دیگری کرد.

تو که ۷ تا زدی، نذاشتی یکی هم...

حسین بادامکی در خصوص شیرین‌ترین خاطره‌اش از دوران هم‌بازی بودن با عنایتی گفت: سال نخست لیگ برتر من و عنایتی هر دو در ابومسلم بازی می‌کردیم. دیدار آخر لیگ برتر اول، در مشهد پذیرای استقلال شهرداری رشت بودیم که مرحوم حجازی را روی نیمکت خود داشت. آن دیدار را ۹ بر ۲ پیروز شدیم که رضا ۷ گل زد و آقای گل شد. یادم هست که فرصت گلزنی مناسبی برایم به وجود آمد و توپ را به سمت دروازه حریف شوت کردم، با این که توپ  در حال ورود به دروازه استقلال شهرداری بود رضا توپ را از روی خط زد تا گل به نام خودش ثبت شود، اما چون در موقعیت آفساید قرار داشت گل مردود شد. تا سال‌ها هر بار هم را می‌دیدیم به او می‌گفتم تو که ۷ تا زدی حداقل اجازه می‌دادی یک گل هم من بزنم.

بادامکی تصریح کرد: یک خاطره شیرین دیگری که با عنایتی دارم مربوط به دیدار ایران و کره جنوبی در آزادی بود که تیم ملی با گلزنی من و رضا در دوره مربی‌گری قلعه‌نویی کره را شکست داد.

خرید رضا با پیشنهاد من بود

اما نیکبخت در خصوص داستان استقلالی شدن عنایتی تصریح کرد: یکی از عوامل انتقال رضا عنایتی به تیم استقلال من بودم. به مربی و مدیرعامل وقت باشگاه وی را به واسطه عملکرد خوبی که در ابومسلم داشت پیشنهاد کردم که وی جذب شود. خوشحالم که چنین اتفاقی رخ داد.

اخلاق نمونه آقای گل

علیرضا نیکبخت در خصوص اخلاقیات عنایتی تاکید کرد: از نظر اخلاقی بدون تعارف باید بگویم که عنایتی نمونه است. وی در لباس هر تیمی که حضور داشت، بسیار باتعصب ظاهر می‌شد. رضا زود عصبانی می‌شد البته عصبانیت‌هایش هیچ‌وقت گریبان ما را نگرفت.

بادامکی نیز در خصوص اخلاق رضا عنایتی گفت: رضا فعل خواستن را به بهترین شکل صرف می‌کند. دوستی خوب برای همه است و واقعا پسر شیرینی ست. امیدوارم خیلی زود رضا را در قامت سرمربی ببینیم و شک نکنید که جای خالی‌اش احساس می‌شود.

امان از این فوتبال بدبدرقه

نیکبخت در خصوص حضور نسبتا کم‌تعداد تماشاگران بازی استقلال و صبا در روز خداحافظی عنایتی گفت: هیچ‌وقت خداحافظی در فوتبال ایران در شان بازیکن نبوده‌ است و در فوتبال ما به چنین مسائلی بها نمی‌دهند. همیشه می‌گویند بازیکن فلان میلیارد درآمد دارد اما هیچوقت کسی متوجه نمی‌شود که در پشت پرده چه می‌گذرد و واقعا چند درصد از مبلغ قرارداد نصیب بازیکن می‌شود.
رضا یکی از سالم‌ترین‌هاست

بادامکی درباره زندگی حرفه‌یی طولانی‌مدت عنایتی گفت: رضا یکی از بی‌حاشیه‌ترین‌هاست و همین زندگی بی‌حاشیه سبب شده که به بهترین شکل ممکن بتواند چندین سال در اوج باشد و در لیگ برتر آقایی کند. بازیکنان جوان باید عنایتی و زندگی‌اش را سرمشق خود قرار دهند.
کد مطلب : ۱۲۴۰۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.