۰

انفجار ۲ خودروی بمب‌گذاری شده در وروی‌دهای بصره ۱۵ کشته و بیش از ۳۰ زخمی

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸
انفجار ۲ خودروی بمب‌گذاری شده در وروی‌دهای بصره ۱۵ کشته و بیش از ۳۰ زخمی
به گزارش عصرتعادل، جمیل الشمری، فرمانده عملیات بصره اعلام کرد، نیروهای امنیتی توانستند بر اساس اطلاعات سازمان اطلاعات دو خودروی بمب‌گذاری شده که از صحرای الرطبه به سمت بصره در حال حرکت بودند، شناسایی شدند و فرماندهی عملیات در سایه اطلاعات اقدام به ایجاد هفت خط بازدارندگی در مرکز استان کردند و کنترل امنیتی مسیر منتهی به بصره منجر به رصد دو خودروی بمب‌گذاری شده با تلاش امنیتی دقیق شد.

الشمری افزود، خودروی بمب‌گذاری شده اول به اتوبوس مسافربری چسبیده بود و نیروها نتوانستند این خودرو را از اتوبوس جدا کنند و انفجار آن منجر به کشته شدن ۱۱ نیروی وزارت کشور و چهار مسافر و زخمی شدن ۲۵ تن دیگر شد.
این انفجارها در واقع در ورودی‌های استان بصره در منطقه الرمیله در جنوب عراق رخ داد.
فرمانده عملیات خاطرنشان کرد، خودروی بمب‌گذاری شده دوم در مسیر خاکی حرکت می‌کرد که عامل انتحاری‌اش به مرکز ایست بازرسی پلیس حمله کرد و نیروهای امنیتی آن را محاصره کردند و عامل انتحاری ناگزیر به انفجار خود شد که هیچ تلفاتی نداشت و بر اساس مدارک موجود نزد راننده خودروی دوم مشخص شد که او در ترکیه بوده است.
استان بصره عراق یکی از استان‌های امن بوده و از حدود یک سال پیش شاهد انفجار هیچ خودروی بمب‌گذاری شده نبوده و تنها شاهد درگیری‌های مسلحانه بین عشایر عراقی است.
کد مطلب : ۱۲۸۴۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.